Boot Option Disabled

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Hi

Ik kom er niet uit...Heb een Asus N53S die ik vanaf mijn USB stick opnieuw wil installeren.
Maar als ik met F2 naar de Bios ga en vervolgens naar tabblad BIOS,
dan zijn al mijn BIOS Options Disabled

Met Enter zie ik DISABLED staan, maar ik kan niet met + of - of enter of pijltjestoetsen
de DISABLED in ENABLE veranderen.

Overal DISABLED IN BBS ORDER

Iemand een idee???

Dank
Frans
 
Een aantal afbeeldingen zegt meer dan 1000 woorden.
 
Kan helaas geen afbeelding posten, maar ik heb in Boot OPtion #1 Disabled staan.
Als ik Enter geef, dan opent zich een blauw kadertje met daarin:
USB DISK 2.0 PMAP
PO: ST9750420AS
Disabled

Ik kan met pijltjestoetsen naar Disabled gaan, maar heb dan geen mogelijkheid om
dit te veranderen naar Enable.
Heb +, -, Enter en pijltjestoetsen geprobeerd.

Tks
Frans
 
Hoi

Misschien zegt de gebruiksaanwijzing wat meer wat je moet doen om de aanpassing te bevestigen
 
Heb je wel in de Security tab de Secure Boot Control op Disabled gezet? Daarna in de Boot tab Launch CSM en PXE op Enabled zetten. Daarna zou je je boot order moeten kunnen zetten.

Of zorg ervoor dat je opstart USB aangemaakt is voor UEFI.
Dat kan bijvoorbeeld met Rufus:
https://rufus.akeo.ie/
 
Laatst bewerkt:
De UEFI boot en PXE, staat die nu op disabled of op enabled ?
 
...Dat dus het gekke...ik heb in de Security tab geen Secure Boot Control staan.
Alleen password info (administrator, User etc) die ik kan instellen en helemaal onderaan
I/O Interface Security.
Als ik deze laatste open met enter, dan heb ik:

LAN Netwerk interface UNLOCK
Wirelett Netwerk Interface Unlock
HD AUDIo Interface Unlock
SATA ODD Interface Unlock
USB Interface security Unlock

Dat is toch goed? Of staat ze nu just op Lock, zodat er gevraagd wordt om te Unlocken?
Lijkt me niet, toch?

Frans
 
Dan heb je dus een UEFI capable boot stick nodig, anders wordt deze niet gezien.
 
Als je beiden op disabled zet zou het aanpassen van je Boot Option #1 moeten lukken.
 
Het zou alleen wel jammer zijn om UEFI niet te gebruiken als je laptop de mogelijkheid biedt.
 
Kan uiteraard weer ingeschakeld worden na het voltooien van de installatie.
 
Vraag me niet hoe, maar opeens reboot de laptop...kennelijk de juiste setting gevonden.
Jammer genoeg geen idee meer hoe, maar het werkt en volgens mij gaat het daarom.

Iedereen dank!
Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan