• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
248
Beste lezers. Ik wil wat leren over formulieren en HTML. Ik heb een formulier gemaakt in HTML en ik wil de gegevens versturen naar een email-adres. Het formulier werkt maar bij verzenden krijg ik een menu met de vraag welke app ik wil gebruiken. Omdat ik gmail gebruik heb ik Easymail voor gmail gebruikt. Echter wordt dan dit programma gestart met het emailadres wat in de HTML-code staat. Verder is de email leeg.
Ik zou graag willen weten hoe dit nu werkt? Als het formulier is ingevuld waar blijven dan de gegevens? Ik wil de gegevens via email ontvangen en gebruiken in Excel, maar ik krijg dus geen gegevens.
Ook zou er nog een beveiligingscode moeten worden getoond, waar ik helemaal niets over kan vinden
Is er iemand die mij verder zou kunnen en willen helpen? Bedankt bij voorbaat, Corania.
Hierbij de HTML-code:
<!DOCTYPE html>
<html>

<form type="hidden" method="post" action="mailto:adres@gmail.com">
<p>DOOPFORMULIER (a.u.b. dit formulier invullen en meenemen naar de eerste avond doopvoorbereiding.</P>
<em>Wat is uw kerkwijk?</em><br>
<input type="radio" name="kerkwijk" value="par1">par1
<input type="radio" name="kerkwijk" value="par2">par2
<input type="radio" name="kerkwijk" value="par3">par3
<input type="radio" name="kerkwijk" value="par4">par4
<input type="radio" name="kerkwijk" value="par5">par5
<input type="radio" name="kerkwijk" value="par6">par6<br>
<br>
<em>Welk geslacht heeft de dopeling?</em><br>
<input type="radio" name="sexe" value="jongen">Manlijk
<input type="radio" name="sexe" value="meisje">Vrouwlijk
<br>
<em>Achternaam:</em> <input type="text" size="15" maxlength="20" name="achternaam ">
<em>Roepnaam:</em> <input type="text" size="8" maxlength="10" name="roepnaam">
<em>Wat zijn de doopnamen:</em> <input type="text" size="30" maxlength="40" name="doopnamen ">
<em>Wat is de geboortedatum:</em> <input type="text" size="8" maxlength="10" name="geb.datum ">
<br>
<p> Gegevens van de vader</p>
<em>Achternaam:</em> <input type="text" size="15" maxlength="20" name="vachternaam ">
<em>Roepnaam:</em> <input type="text" size="8" maxlength="10" name="vroepnaam">
<em>Wat zijn de doopnamen:</em> <input type="text" size="30" maxlength="40" name="vdoopnamen ">
<em>Wat is de geboortedatum:</em> <input type="text" size="8" maxlength="10" name="vgeb.datum ">
<em>Wat is uw Godsdienst?</em>
<select name="geloof">
<option>Katholiek</option>
<option>Protestant</option>
<option>Gereformeerd</option>
<option>Atheïst</option>
<option>Orthodoks</option>
</select>
<br>
<p> Gegevens van de moeder </P>
<em>Achternaam:</em> <input type="text" size="15" maxlength="20" name="machternaam ">
<em>Roepnaam:</em> <input type="text" size="8" maxlength="10" name="mroepnaam">
<em>Wat zijn de doopnamen:</em> <input type="text" size="30" maxlength="40" name="mdoopnamen ">
<em>Wat is de geboortedatum:</em> <input type="text" size="8" maxlength="10" name="mgeb.datum ">
<em>Wat is uw Godsdienst?</em>
<select name="geloof">
<option>Katholiek</option>
<option>Protestant</option>
<option>Gereformeerd</option>
<option>Atheïst</option>
<option>Orthodoks</option>
</select>
<br>
<p> Adresgegevens </P>
<em>Straat:</em> <input type="text" size="15" maxlength="20" name="straat ">
<em>Postcode:</em> <input type="text" size="8" maxlength="10" name="postcode ">
<em>Woonplaats:</em> <input type="text" size="30" maxlength="40" name="plaats ">
<em>Telefoonnummer:</em> <input type="text" size="8" maxlength="10" name="telnr "><br>
<em>Mobielnummer:</em> <input type="text" size="8" maxlength="10" name="mobnr ">
<em>Emailadres:</em> <input type="text" size="30" maxlength="40" name="email ">
<br>
</form>
 
Beste Venga. Bedankt voor het bericht. Ik heb de link bekeken en geprobeerd alleen werkt het voorbeeld niet. In de php file staat alleen tekst en geen naam en ook geen email wat moest worden ingevuld. Moet ik nog iets speciaals doen om het wel werkend te krijgen? En hoe krijg ik dit nu in een email? Met vriendelijke groet, Corania17.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan