Een oude PC kopen op een rommelmarkt en dan gebruiken als mediacenter mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computer12

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2013
Berichten
155
Dus ik ben opzoek naar een mediacenter, maar bij de mediamarkt zijn die erg duur. Ik had in gedachte om naar de rommelmarkt te gaan, en daar een oud pc'tje te kopen (Zou het eigenlijk mogelijk zijn om een oude PC te kopen op een rommelmarkt voor 5 euro?). Mijn minimumeisen voor deze PC is een Pentium 4. Nu heb ik hier thuis ook nog eens een ATi RV250 liggen. Deze is defect maar zo'n type videokaart zit in die Pentium 4 pc's. Zullen deze type GPU's 1080p videos aankunnen? Ik ben namelijk van plan er Openelec (Besturingssysteem alleen bedoeld voor KODI) op te zetten. Ik heb hier ook nog een oude harde schijf liggen van 120 GB dus die kan ik er ook nog bij doen.

Zou dit alles mogelijk zijn? Ik heb ergens nog een USB-Stick die ik kan gebruiken als WiFi dongle.
 
Beetje een apart verhaal...

- een goed werkende PC voor € 5,00 euro lijkt me wat optimistisch
- het is echt niet zo dat in elke p4 pc een ATi RV250 zit...
- er zijn heeeeeeeel veel verschillende P4 processors, lang niet allemaal geschikt of ongeschikt
 
Vind het best wel knap al die aannames, klopt alleen weinig van.

Zoek naar 2e hands PC's.
 
Beetje een apart verhaal...

- een goed werkende PC voor € 5,00 euro lijkt me wat optimistisch
- het is echt niet zo dat in elke p4 pc een ATi RV250 zit...
- er zijn heeeeeeeel veel verschillende P4 processors, lang niet allemaal geschikt of ongeschikt

Ik heb nergens in mn post gezegd dat in elke P4 Systeem een ATi RV250 in zit, ik heb gezegd zo'n type videokaarten. De videokaarten die hetzelfde presteren als een RV250.
 
Ik heb laatst ook nog voor de lol een pentium4 gekocht voor 7,50 die nog goed werkt, ik heb de pentium overclocked naar 4,2Ghz en hij doet het nog aardig. Dat van die videokaart vind ik ook een wat vaag verhaal maar ik denk dat je aardig ver komt voor een mediacenter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan