"Misleidende site gedetecteerd" op enkele PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Berichten
252
Hallo,

Sinds ik de website https://www.yourmusics.co/ bezoek op mijn PC krijg ik de melding "Misleidende site gedetecteerd". Voorheen heb ik dit nooit gehad. Daarnaast heb ik nog een andere PC waar ik deze melding niet krijg.

Google Chrome is al opnieuw geïnstalleerd geweest, maar zonder resultaat.

De website werkt wel na behoren wanneer er gebruik wordt gemaakt van andere browsers (o.a. IE).

Kan iemand mij hierbij helpen ?

Mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt de eerste keer welllicht doorgeklikt en de website ondanks de waarschuwing toch bezocht?

Reden dat ik dat vraag is omdat ik even gekeken heb naar je link en idd. Chrome komt met een erg rode pagina die waarschuwt. Ik ben vervolgens niet doorgegaan, maar teruggegaan en heb nergens last van.
 
Laatst bewerkt:
@gast0225

Bedankt voor je reactie. Je raad het dus af om de website verder te bezoeken?
 
Kwaad is al geschiedt waarschijnlijk...

Dat wordt scannen op virussen, adware, malware etc.
 
Mijn mening in deze is een geheel persoonlijke, maar ik zou de website verder links laten liggen als ik een dergelijke melding krijg. Wellicht dat een breder meelezend 'publiek' een geheel andere mening is toegedaan...........?

website.jpg

[edit] @mrmusic : ik vermoed / denk dat als TS op die site niets heeft gedaan, de risico's beperkt zijn gebleven. Als TS daar op de site linkjes heeft aangeklikt of iets heeft gedownload, dan tja............ [end edit]
 
Laatst bewerkt:
Een website bezoeken kan geen kwaad toch? Zolang je maar niets download laat staan installeert...
 
Hmmm... Maar als dat zo is, dan zijn praktisch alle websites onveilig... Nou ja, geeft in ieder geval aan hoe belangrijk een goede virusscanner is, in combinatie met bijv. Malwarebytes en AdwCleaner.
 
Niet praktisch alle websites zijn onveilig.

Alleen die websites, waar dergelijke zaken opzettelijk zijn ingebouwd...
 
Of koop een machine met een medicijnluikje. In mijn laptop zit een klein luikje waarin ik 1x per 2 weken wat antibioticadruppels doe.
 
Let wel dat voor dat soort aanvallen verouderde software en ongepatchte browser nodig zijn. De site staat in het security bulleting gemeld als een phishing site. Dus hoogst waarschijnlijk besmette bestanden die men probeerd aan te bieden.

Overigens zou ik ook sandboxes toevoegen aan je beveiliging van browsers. voorkomen is beter dan genezen
 
Firefox (49.0.1) geeft hier een gelijkaardige melding als bij gast0225 (zie screen in bericht #5) + anti-virus schiet in actie, ook indien IE wordt gebruikt.
 
Als ik alleen al op de link ga staan krijg ik al een melding van Avast.
Ik zal de moderator van deze sectie vragen om de automatische linkomzetting in het bericht uit te zetten.
 
Hier in Firefox krijg ik de melding ook te zien.
De maker van deze site moet dus zijn hele website nakijken want anderen kunnen misschien wel rommel in zijn files hebben gezet die worden gedetecteerd.

Op een Windows pc moet je dus oppassen als je toch die site wilt bezoeken.
De maker als je die weet, wel even mailen? Maar hij zal het ondertussen toch ook wel ontdekt hebben.
Soms doen ze melding terwijl het onterecht is, de websites, waar dergelijke zaken opzettelijk zijn ingebouwd, die zijn gevaarlijk.

Je kan klikken op Dit is geen misleidende website en dan kom je toch op de website terecht.
Als je daarna deze afsluit en weer bezoekt, zie je de website gewoon.
Dat heb ik even uitgeprobeerd. Hier gebeurd er verders niet hoor, ik gebruik Linux ;)

ps. in Google Chrome krijg ik de melding niet te zien.
 
Laatst bewerkt:
Probleem is inmiddels opgelost door de maker blijkbaar zelf. Bedankt voor jullie reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan