Sneller verbinding maken met wifi ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb sinds een jaar een Motorola Moto G smartphone en wanneer ik de wifi ergens aanzette had ik bijna onmiddellijk verbinding.
Nu heb ik enkele weken geleden fabrieksherstel gedaan omdat de telefoon traag was geworden maar wanneer ik nu mijn wifi aanzet duurt het een stuk langer voor ik verbinding heb.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen ?
 
Hallo, Ben je al in de instellingen geweest om alles naar wens aan te passen?

Telefoons hebben een batterij spaarstand wanneer WiFi gebruikt wordt en netwerk notificatie als een open of toegestaan netwerk gevonden wordt. Dit is allemaal vertragend en overlastgevend. Ga naar Menu > Instellingen > Draadloos en Netwerken > WiFi > Geavanceerd. schakel hiervan uit wat je niet nodig bent.

De meest Apps staan, bij de toepassingen in Instellingen, toe om meldingen uit te schakelen. Over updates bijvoorbeeld. Die acties zijn standaard ingeschakeld en bijzonder vertragend.

Je kan uitvinden welke toepassing veel gegevens upload en download door op het Netwerk icoon te tappen en dan naar Data verbruik > Toon WiFi of iets dergelijks. Je kan dan zien welke applicaties het meest actief zijn.

Wanneer GPS altijd aanstaat dan is dat misschien GPS Assisted. Het zoekt dan altijd naar zoveel mogelijk netwerken om daarmee de plaats te kunnen controleren of de positie beter te bepalen. Bij ingeschakelde Bluetooth wordt de antenne bezet gehouden door kanalen die vlak bij die van de WiFi liggen. Schakel dus ook de Bluetooth eens uit en als dat het verschil maakt dan een ander WiFi kanaal kiezen in de router.
 
Ik heb die wifi instellingen aangepast nu even uitproberen.
Betreft geheugen zie ik, gemiddeld geheugengebruik 687mb, 204 vrij, is dat voldoende ?
 
Dat is niet veel werkgeheugen en ik zou maar zuinig zijn maar dit zou de verbinding niet moeten hinderen.
 
Dat werkgeheugen kan ik weinig aan doen veronderstel ik, want de telefoon is best wel traag ondanks fabrieksherstel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan