Tragere overdracht USB 3.0??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
1.295
Beste mensen,

Ik heb gisteren een 1TB externe harde schijf gekocht van Toshiba (Canvio Basics). Deze wil ik gebruiken om al mijn films van mijn pc erop te zetten door middel van mijn USB 3.0 aansluiting.
Omdat ik het maximale uit de snelheid overdracht wil halen heb ik wat aangepast in Windows (zie foto)
Toshiba.jpg

Als ik nu kijk naar mijn snelheid valt mij op dat de overdracht begint met 100 mb p/sec en aan het einde van de rit de snelheid met 50% is gedaald....
Over een bestand van 7,2 GB doet hij ongeveer 3 minuten.

Nu heb ik 3 vragen.....

  1. Is een snelheid van gemiddeld 70 mb/sec acceptabel??
  2. Is er een manier op dit te "boosten"?
  3. Hoe komt het dat de snelheid steeds langzamer wordt??

Ik draai op Windows 7 Home Premium (64 bits) met 16 GB geheugen en een Intel Core i5-3470 CPU@3.20GHz 3.60 GHz

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Meerdere factoren bepalen de kopieer/verplaatssnelheid:

Bijvoorbeeld :

- is de schijf wel aangesloten op een usb-3 poort (blauw) ?
- zijn het films in DVD 5 formaat of mkv's?
 
Uiteraard op de blauwe USB poort
En de bestanden die ik kopieerde zijn MP4 bestanden (10 afleveringen van Narcos van ongeveer 850 mb + srt bestand)
 
De ervaring leert dat kleinere bestanden trager worden gekopieerd dan grote(re) bestanden.
 
Is - volgens jou- een gemiddelde overdracht van 70 mb/sec acceptabel??
En ik begrijp dat het dus niet te boosten is...
 
Ik heb een stuk of wat externe usb-3 hdd's. Bij het kopiëren haal ik meestal snelheden van 60 tot 120 Mb sec. (afhankelijk van de bestandsgrootte)
 
Ah oke....die snelheid zit er hier ook in.
Als ik een Jamesbond film kopieer (MKV-2.5 GB) gaat die razendsnel.
Echter ik een map kopieer met daarin weer mappen gaat het beduidend langzamer.....;igt aan de bestanden dus
 
Gezien de prijs van betreffende ext. HDD zit er een reguliere HDD in en is het de vraag of het een 5400 of een 7200 Rpm type is.
Dat kan ik nergens achterhalen.
Zoals met elke opslag-media heb je ook in dit geval te maken met de max. sequentiële schrijfsnelheid van de schijf en of deze gebruik maakt ( kan maken ) van Command Queuing.
Maar zoals Quabdor al opmerkte, je kunt er verder niks aan doen om die snelheid te verhogen.
 
Dat is inderdaad nergens te achterhalen. Had er al naar gezocht Scraphead.
Het is zoals het is.
Maar ben wel tevreden er mee.

Beide bedankt!
 
Ik vermoed dat er geen usb-3 5400 Rpm worden gefabriceerd, maar slechts 7200 Rpm modelletjes.
 
In de Toshiba 1TB Canvio Basics externe HDD wordt een 5400 RPM harde schijf gebruikt.
 
Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen hoe je dat uitgevogelt hebt want ik kon het nergens vinden :shocked::D
 
Geen probleem hoor. ;)

Da's zowel terug te vinden bij Toshiba zelf (scrol naar Product Specifications -> Speed) als op tal van sites waar deze harde schijf kan besteld worden. Een aantal voorbeeldjes : MediaMarkt (scrol naar Rotatiesnelheid), Ebay (scrol naar Item specifics -> Rotation Speed), Amazon (scrol naar Product information -> Hard Drive Rotational Speed), bol.com (scrol naar Alle productspecificaties, kijk dan 1 lijntje hoger), usw, usw ...
 
:thumb::thumb: op 1 of andere onverklaarbare wijze gemist....:eek: , misschien nog niet wakker geweest..
Bedankt voor de pointers :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan