HP Deskjet 2050 - printer print geen zwart, slechte printkwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
1.339
Hoi!

Afgelopen week een keer wat proberen te printen, maar dit verliep niet helemaal vlekkeloos...
Printkwaliteit was bijzonder slecht. Het leek alsof er geen zwart uit de printer kwam.

Vandaag in de HP software voor de 2050 zowel de printer als de cartridges gereinigd. Zonder effect.
De HP software geeft daarnaast aan dat de cartridges vol zijn en dit klopt, er zijn nieuwe cartridges ingezet (301 tricolor en 301 zwart).

Nu las ik in de HP fora het volgende:
I was having the same issue with my 2050 HP printer. it was printing a faded black. The issue was fixed when i changed the paper quailty to picture quality paper. NO dought that the ink will be pouring out and been wasted but it did fix the issue
Uiteraard, de verandering van fotokwaliteit naar "Picture Quality Paper" toegepast en in Windows 10 op die knop "Testpagina afdrukken" geramd.
Wat er uit de printer kwam? Een pagina met blauwe inkt waarvan de afbeelding rechtsboven aardig gelukt is, maar de rest van het document witte lijnen door de blauwe teksten tovert in versterkte mate naarmate de printer vorderde.

Iemand suggesties wat ik kan proberen of een idee hoe dit op te lossen? Alle suggesties zijn welkom, aangezien de garantie op dit apparaat verlopen is en ik niet nóg eens tientallen euro's aan een nieuwe printer kwijt wil zijn.

Bij voorbaat dank,

Mike
 
Hallo Mike, Inktjet printers moeten regelmatig gebruikt worden en lossen eventueel opdrogende inkt dan langzaam aan weer op. Te veel printen zonder inkt kan de verstopte spuit elementen trouwens verhitten en daardoor kunnen zij stuk gaan. Als reinigen, dat gebeurt door veel inkt weg te spuiten, niet helpt dan zal je af en toe een klein beetje moeten printen en anders de koppen vervangen.

Een apparaat moet doen wat je ervan kunt verwachten en daar kan je de verkoper op aanspreken, onafhankelijk van garantietermijn. Die moet de jaren dat je van een apparaat moet afzien vergoeden. Je krijgt dus niet het hele bedrag terug maar naar verhouding, mits je er verstandig mee bent omgegaan. In Nederland is dat consumentenrecht. Deze printers zou ik echt helemaal nooit vertrouwen en hebben een slechte reputatie. De kwaliteit van printen is opgeofferd aan een iets verbeterde duurzaamheid. Ze spetteren maar wat. Zoek bij reviews naar soortgelijke ervaringen om jou punt mee te steunen en verdedigen maar ik lees wel dat je schrijft een keer wat te zijn gaan printen. Inktjet printers zijn dan niet zo geschikt voor jou en iemand die dagelijks iets print zal meer succes hebben.
 
Alfred,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd uit te leggen aan m'n ouwelui, bij wie de printer staat...

Als ik nu een nieuwe printer wil aanschaffen waar hooguit een paar keer per maand mee geprint wordt, wat kun jij me aanbevelen?
 
En het zijn wel de echte cartridges? Ik weet niet of deze printer namelijk ook bij al die printers van HP hoort die niet meer met fake inkt om kan gaan?
Er moet ergens een lijst zijn van printers die daar onder vallen.

Leesvoer:
http://support.hp.com/nl-nl/document/c02261272

en ik vond nog dit:

Met betrekking tot die HP > (HP Deskjet 2050A). Wat je doet om problemen op te lossen is:
1) Start > Alle Programma's > HP > HP Deskjet 2050 J510 series > HP Deskjet 2050 J510 series
2) Zoek in HP help (rechtsboven)
3) Inhoud (rechtsonder) > Probleem oplossen
4) De afdrukkwaliteit verbeteren
Dan krijg je een stappenplan om door te lopen.

Waarschijnlijk lost dat je probleem op.
 
Laatst bewerkt:
Femke,

Yes. Mijn HP-printer kan namelijk niet omgaan met vervangende cartridges... dan begint zowel de printer als de software te miepen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, niet iedere HP heeft dat. Ik heb een wifi printer 3070 B611 serie, en die kan gewoon met de fake dingen omgaan, als er maar een chip van HP op zit.
 
Femke, het probleem zit 'm dus echt niet in de cartridges. ;)
Wat Alfred aangeeft, inkjetprinters zijn minder geschikt voor wekelijks dan wel maandelijks gebruik. Ik vroeg in m'n vorige reactie al een alternatieve printer...

Als ik nu een nieuwe printer wil aanschaffen waar hooguit een paar keer per maand mee geprint wordt, wat kun jij me aanbevelen?

Voornamelijk voor het inscannen en printen van belangrijke documenten, niet het uitprinten van foto's op hoogwaardige kwaliteit. Heb jij misschien een idee?
 
Gewoon een goedkoop zwart/wit laser-printertje aanschaffen.
Heb mij een jaar of 5 geleden een Brother HL 2150N gekocht om exact dezelfde reden. Kostte mij destijds € 108,= incl. verzendkosten.:cool:
Ding heeft een netwerk-aansluiting en draait 24/7 standby als netwerkprinter en is in een paar tellen bedrijfs-klaar.
Nog steeds de originele toner-cardridge waar nog voor 700 pagina's in zit, nieuwe cardridge kost iets van € 35,= ofzo...
Gewoon een ideaal ding, als'ie stuk gaat koop ik direct een nieuwe :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan