Geel scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Berichten
296
Mijn Galaxy S5 geeft bij wakker maken van het zwarte standby scherm een hele korte geel/groene flits. Wat zou dat kunnen zijn?
Bedankt alvast
 
Kennelijk is dat een hardware fout. Heb je hem net of? Anders meteen garantie claimen. Terug ermee.

Misschien nog even de sim eruit en de sd card als je die hebt en opnieuw opstarten.
 
Hoop dat het zo blijft, anders even naar de winkel. Misschien een piekspanning of zo. Batterij eruit en er weer in, probeer eens wat.
 
Dag, Veel Apps installeren een batterij meter. Van de ene dag op de andere kan het ontwaken uit slaapstand of standby dan een kleurig scherm te zien geven waar op staat hoe hoog geladen de batterij is en ook een relatief kleine reclame. In dat geval is de applicatie die dat biedt actief op de telefoon maar misschien op de achtergrond. Het is de bedoeling dat je er kennis van neemt en het beeld dan weg veegt. Ik kan niet zeggen of een dergelijke dienst te kort getoond wordt. Als het is sinds een bepaalde app geïnstalleerd werd dan zou je bij Instellingen > Toepassingen moeten proberen om de meldingen van deze app uit te schakelen of misschien wordt er in het menu of van de app aangeboden om dit al dan niet te zien. Ik begrijp dat het wél zien van dit geel/groene scherm ook een oplossing zou kunnen zijn of het zou kunnen verduidelijken.

De batterij notificatie kan een haast beeldvullende groen/gele batterij zijn. Soms geven telefoons dit melding scherm alleen te zien wanneer de batterij vol is. Dat kan dus zijn na gebruik maken van de slaapstand. Probeer bij Instellingen of je hieraan iets kan veranderen. Ga naar Instellingen > Meldingen centrum > eventueel: Geavanceerde instellingen > Batterij indicator. Geef bij Toon batterij indicator voor de zekerheid ook op dat het niet grafisch moet zijn want misschien zou er midden op het scherm heel kort een percentage kunnen verschijnen en dat is al beter als een aandacht trekkende kleur.
 
Kan niet echt vinden waar het vandaan komt. Het is ook iets van een halve seconde en ook niet altijd. Ik laat het maar even voor wat het is en kijk even of het niet erger wordt.
Bedankt allemaal.
 
Ja ik weet verder ook niets meer. Advies: Anders toch eens even een winkel binnenlopen. Succes ermee.
 
We kunnen nog Googelen. In deze beide video's is de flits waarschijnlijk te zien, het kan anders lijken en ook donkerder omdat het wordt gefilmd.

https://www.youtube.com/watch?v=e4SagcbXXxY

https://www.youtube.com/watch?v=BTawZADlya0

Vooral in de commentaren op de laatste video staan veel adviezen.
Allereerst zou het groene flitsen verdwijnen wanneer je terug gaat van Android Marshmellow naar Android Lollipop en niet later dan de versie 5.0. Je kan ook een app gebruiken voor de helderheid te regelen en dat is met name Dimly-screen dimmer. Hierdoor zou het weg zijn gegaan. Probeer dit dus eerst. Het systeem wat Samsung gegeven heeft met Marshmellow of al met Lolipop 5.1 kan kennelijk niet kiezen, of wisselt, tussen cpu en gpu processoren voor het tonen van beeld. Het is wachten op een oplossing. Soms wordt het flikkeren erger, lees dus alle adviezen in de commentaren van video twee. Het is misschien minder wanneer je de helderheid verhoogt.
 
Interessant om te zien, maar mijn "Probleem" is wel veel minder. Het is af en toe 1 flits met ontwaken uit standby. Verder werkt alles prima. Ik ga er dus verder niet naar zoeken. Misschien lost het zichzelf wel een keer op.
Nogmaals bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan