Rapoo muis en toetsenbord niet herkend Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kris040

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
68
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem; mijn draadloze Rapoo E9070/9060MS toetsenbord en muis combinatie werken niet op mijn nieuwe Windows 10 laptop. Voorheen zonder problemen gebruikt op Windows 7.
In apparaatbeheer worden beiden herkend, zij het als HID muis en toetsenbord. Opnieuw opstarten en het downloaden van de drivers van de Rapoo website (Wireless_KB&MS_Driver_Setup_V1.9_20141121_Release) zorgen niet voor de oplossing.
In beide apparaten zitten nieuwe volle batterijen dus daar kan het niet aan liggen. Wel knippert er een rood lampje op de muis bij het inschakelen, normaliter deed hij dat alleen als de batterijen bijna leeg waren. Heb ook al een andere USB poort geprobeerd, evenals het verwijderen via apparaatbeheer en daarna opnieuw opstarten. Ik ben ook in het bezit van een Trust draadloze muis, deze wordt wel herkend en werkt direct.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen? Beide apparaten zijn nog in nieuwstaat en zoek het niet om weer een nieuwe set te kopen.
 
Er zijn blijkbaar meerdere mensen die met eenzelfde probleem worstelen en op het internet op zoek zijn naar een oplossing.

Lost het installeren van die driver in compatibliteitsmodus voor Windows 7 wat op ? Neem deze link en scrol dan naar Using Compatibility Mode to Resolve Driver problems voor wat meer uitleg.
 
Er zijn blijkbaar meerdere mensen die met eenzelfde probleem worstelen en op het internet op zoek zijn naar een oplossing.

Lost het installeren van die driver in compatibliteitsmodus voor Windows 7 wat op ? Neem deze link en scrol dan naar Using Compatibility Mode to Resolve Driver problems voor wat meer uitleg.

Bedankt voor de tip maar helaas werkt dit ook niet. De driver zoals deze te downloaden is via de Rapoo website veranderd ook niets in mijn apparaatinstellingen, het lijkt meer een hulpprogramma voor het instellen van de toesten van de muis en het toetsenbord. Zojuist nogmaals getest op mijn oude W7 laptop en tot mijn verbazing werkt het daarop ook niet meer. Ik snap er vrij weinig meer van om eerlijk te zijn.
 
Wat dus opvalt is het knipperen van het rode lampje op de muis. Was dit ook voor je de batterijen ging wisselen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan