Geen internet in Kali

Status
Niet open voor verdere reacties.

pctje1205

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
Berichten
104
Hallo iedereen

Ik heb laatst Kali Linux op VirtualBox geïnstalleerd maar ik heb geen internet op dit OS. Alleen als ik hem verbind met LAN. Ik werk op een laptop en het is comfortabeler om zonder kabel te werken. Ergens las ik dat ik dan een USB - internet stickje moest kopen maar dat lijkt mij wat omslachtig omdat ik toch een ingebouwde Wifi kaart heb. Ik heb ook al compat 2.6 gedownload en geïnstalleerd maar ik kan geen Wifi vinden. Weet er iemand een oplossing? Hierbij nog wat screenshots. Image 1.pngVirtualBox_Kali_29_10_2016_20_00_31.jpgVirtualBox_Kali_29_10_2016_20_00_51.jpgVirtualBox_Kali_29_10_2016_20_01_10.jpg

Alvast bedankt!
 
Je bridged je wifi als een vaste lijn in je OS. Als je je wi-fi ook als wi-fi wil zien in je OS heb je inderdaad minder keus.
 
Het kan zijn dat je de driver niet hebt geïnstalleerd? Had je niet eerder dit probleem en had ik je toen niet verwezen naar het Kali forum?

Kijk bij stuurprogramma's (hardware stuurprogramma's) en kijk of daar nog een driver staat die je niet aangevinkt hebt.

En verder als Kali jouw netwerkkaartje niet ondersteund, dan is een wifi usb sticky helemaal niet zo gek. Zoek er wel eentje die met Linux kan, anders zit je nog zonder.
 
Het kan zijn dat je de driver niet hebt geïnstalleerd? Had je niet eerder dit probleem en had ik je toen niet verwezen naar het Kali forum?

Kijk bij stuurprogramma's (hardware stuurprogramma's) en kijk of daar nog een driver staat die je niet aangevinkt hebt.

En verder als Kali jouw netwerkkaartje niet ondersteund, dan is een wifi usb sticky helemaal niet zo gek. Zoek er wel eentje die met Linux kan, anders zit je nog zonder.

Je bridged je wifi als een vaste lijn in je OS. Als je je wi-fi ook als wi-fi wil zien in je OS heb je inderdaad minder keus.

Heb juist gelezen dat in de meeste gevallen je niet kan verbinden met wifi in een virtuele machine. Ik denk dat ik mijn oude desktop dan maar gebruiken. Toch bedankt voor het meedenken !


UPDATE:

Heb nu 2 bluetooth usb stickjes gevonden dus ik dacht: wat als ik nu met een andere laptop via 1 stickje bluetooth laat uitzenden, dat mijn laptop ( met virtualbox ) dat signaal met het andere stickje opvangt zodat ik internet heb via bluetooth en dat stickje en dat VirtualBox die bluetooth stick kan herkennen. Klopt deze redenering ongeveer of moet er iets aan verandert worden? Ps: ik heb in beide laptops eenn ingebouwde bluetooth kaart zitten maar aangezien dat VirrtualBox geen ingebouwde kaarten kan herkennen dacht ik om dan dat stickje te gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb juist gelezen dat in de meeste gevallen je niet kan verbinden met wifi in een virtuele machine. Ik denk dat ik mijn oude desktop dan maar gebruiken. Toch bedankt voor het meedenken !
http://www.hacking-tutorial.com/tips-and-trick/how-to-enable-the-network-in-kali-linux-virtual-box/
Wel zo:
Your default wireless network cannot be used while you are using Virtual Box. If you want to use wireless network in your Virtual Box, you can use the wireless usb card, then the virtual machine can detect it.

Vond dit ook nog:
https://www.youtube.com/watch?v=fX0nyvIn38A

nog meer info...
https://www.google.nl/search?client...+virtual+box&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
 
Laatst bewerkt:
Ah, virtual box.

Niet alle wifi netwerkkaarten ondersteunen bridging.
Er zijn dus twee opties als dat waar is voor jouw wifikaart:
- Bedraad netwerk gebruiken
- Wifi adapter kopen die wel bridging ondersteunt.
Nadeel van optie 2 is, dat je nooit echt van tevoren weet welke het wel en niet doen.
 

Had die info inderdaad al gelezen. Ik heb wel van die bluetooth stickjes zoals ik al zei, misschien werkt het daarbij.

Ah, virtual box.

Niet alle wifi netwerkkaarten ondersteunen bridging.
Er zijn dus twee opties als dat waar is voor jouw wifikaart:
- Bedraad netwerk gebruiken
- Wifi adapter kopen die wel bridging ondersteunt.
Nadeel van optie 2 is, dat je nooit echt van tevoren weet welke het wel en niet doen.

Bij mij is het wel duidelijk: ik kan niet bridgen met de mijne. Ik ga het eens proberen met die bluetooth stickjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
let wel dat je voor dit soort gebruik ook de vbox (USB) extensions moet installeren. Anders gaat het nog niet werken. Is een aparte download van de virtualbox site als je dat nog niet gedaan hebt. (heb overigens kali een aantal keer zo gebruikt op mijn laptop)
 
Had het al geïnstalleerd maar ik heb het toch maar opgegeven. Ga nu een dual boot proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan