laptop videokaart werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

c4ce

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Berichten
14
Hallo,

ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik denk dat mijn videokaart niet goed werkt. Als ik namelijk op internet zit (firefox of edge) wordt soms het beeld zwart van de browsers. Ik krijg hierbij geen foutmelding. Eerder was het zo dat ik een melding kreeg: beeldschermadapter reageert niet meer en is hersteld. Maar nu is het dus overgegaan op het bovenstaande.

Heeft iemand enig idee of mijn videokaart stuk is of dat het iets softwarematigs is?

Met vriendelijke groet,

Colin
 
Laatst bewerkt:
Even het stuurprogramma van de videokaart bijwerken wil nog wel eens helpen.
Configuratiescherm, apparaatbeheer, beeldschermadapters, rechtse klik op de videokaart en dan stuurprogramma bijwerken.
 
Onderwerp verplaatst van beeldschermen naar videokaarten
 
Dat heb ik al geprobeerd maar dan krijg ik de melding dat de stuurprogramma's up to date zijn en dat er geen nieuwe stuurprogramma's konden worden gedownload. Ik heb deze videokaart: Intel® HD Graphics 4600. Intel® Graphics Driver for Windows® 10 [15.40][4th Gen] heb ik ook geprobeerd te installeren van de website downloadcenter.intel.com
 
Laatst bewerkt:
Dan stel ik voor dat je de installatie van de kaart ongedaan maakt en daarna opnieuw opstart. Windows zal 'm detecteren en de stuurprogramma's opnieuw installeren. Duimen dan maar.
 
Het lijkt er op dat ie 't weer goed doet. Ik heb het getest door een site die eerder moeilijk deed te openen. Namelijk een pagina vol met gif plaatjes. Eerder crashte die na enkele ogenblikken. Nu niet meer. Dus ik hoop dat het nu verholpen is. Ik hou u op de hoogte als ik weer klachten heb. Bedankt voor de hulp zover.

Met vriendelijke groet,

Colin
 
Hallo,

Helaas krijg ik weer hetzelfde zwarte scherm op internet. Kennelijk heeft het opnieuw installeren van de videokaart(drivers) maar voor even gewerkt. Ik ben nu weer op zoek naar een oplossing.

Hoop dat iemand met me mee kan denken.

Met vriendelijke groet,

Colin
 
Laatst bewerkt:
Dan is het misschien aan te raden een oudere versie bij Intel te downloaden en te installeren Klik en eens te bekijken hoe de machine zich dan gaat gedragen.
 
Hallo,

Ik krijg bij 3 installers foutmeldingen bij pogingen deze te installeren. Dat de computer niet de minimale vereisten heeft of dat de computer niet geschikt is voor het bepaalde type driver. Bij dezen een screenshot van de huidige drivers.Intel control panel.jpg. Ik heb ook driver update utility geprobeerd van dezelfde site maar die geeft geen drivers weer, ook geen oude.

Met vriendelijke groet,

Colin
 
Laatst bewerkt:
Merk en type notebook?

Heb je een monitor die je als externe kunt gebruiken om dat te testen?
 
Acer Aspire V3-772G

Wat bedoelt u? Om wat te testen?

Met vriendelijke groet,

Colin
 
Heb je deze driver gedownload? Hierbij ging / ga ik uit van een Intel Core i5-4200M, of zit er een andere processor in je machine?

Niet alle versies zijn voor alle processors geschikt en die hierboven gelinkt staat, is voor jou processor geschikt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zowel de exe als de zip geprobeerd maar krijg bij beide (verschillende) foutmeldingen. Zie bijlagen a.u.b.

1. van eerste installer (exe)
foutmelding intel.png

2. van tweede installer (zip)
foutmelding intel zip.png

3. mijn processor specs (dxdiag)
processor.png
 
Laatst bewerkt:
Dan is er maar 1 andere keuze en da's van de website van Acer zelf (voor zover die nog oudere drivers beschikbaar stelt).
 
Ik heb het stuurprogramma voor de grafische kaart geïnstalleerd (uit 2015) maar ik krijg nog steeds een zwart scherm op internet :(. Naar de winkel brengen dan maar? Het is wel zo dat ik vaak veel tabbladen open heb staan als het gebeurt. Kan het misschien daar iets mee te maken hebben? Is maar een idee...
 
Laatst bewerkt:
Naar de winkel brengen is misschien op dit moment een bruggetje te ver.
Doe eens wat testjes zoals

1. - als administrator in de opdrachtprompt intypen

sfc /scannow

(denk aan de spatie tussen de c en de /)


2. - Probeer tijdelijk eens een andere browser om te zien of het daar ook mee gebeurt (Chrome)

3. reset Firefox / Edge eens naar de standaardinstellingen
 
Scannow is op het moment bezig. In Chrome tot nu toe nog geen zwart scherm gehad... :). Het probleem met Firefox is op dit moment ook nog niet voorgekomen (na het toepassen van uw tip). Dan kan ik denk ik alleen geen adblock plus meer gebruiken in de toekomst denk ik?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meer gebruikers die klagen over een zwart scherm in Firefox na de laatste update van Flashplayer.
Ik gebruik zelf Waterfox ( Firefox-kloon ) i.c.m. Adblock Plus en nog wat extensies en heb er totaal geen last van.
Anderen die Firefox hebben vervangen door Waterfox zijn ook van het probleem verlost, raar maar waar...
Wellicht een optie voor je..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan