• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dezelfde waardes in twee kolommen rood

Status
Niet open voor verdere reacties.

frapiet

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Berichten
13
Beste excelliefhebbers,

In bijgevoegd bestand maak ik in kolom c en e de planning voor de volgende schaakronde. Als ik de cijfers uit kolom a3:a27 invul in de kolommen c en e komen de corresponderende namen uit de b kolom in de d en f kolom. Tot zover geweldig. Nu wil ik graag dat een dubbel cijfer uit de kolom a3:a27 rood kleurt als deze al voorkomt in de kolommen c en e. Voor 1 wel, maar voor 2 kolommen is me dat niet gelukt! zie voorbeeld) Wie kan mij helpen?



Bekijk bijlage schaak.xlsx
 
Kun je hier verder mee?
 

Bijlagen

  • schaak_2.xlsx
    12 KB · Weergaven: 29
Gebruik deze regel eens in je VO:
Code:
=EN(C3<>"";AANTAL.ALS($C$3:$C$27;C3)+AANTAL.ALS($E$3:$E$27;C3)>1)
 
Beste Willem en Cobbe,

Hartelijk dank voor jullie reactie. Jullie oplossing werkt. Alleen ben ik onduidelijk geweest. Ik wil graag dat de cijfers uit kolom a3:a27 maar 1 x voorkomen in de kolommen c3:c27 en e3:e27 samen. In bijgevoegd voorbeeld zou dan cel c22, e7 en e19 rood moeten kleuren.Ik ben met jullie oplossingen aan het stoeien geweest maar kom er niet uit. Hopelijk kunnen jullie me helpen.


Bekijk bijlage schaken1.xlsx
 
Beste Willem en Cobbe,

Per ongeluk in reactie verkeerde bestand bijgevoegd. Deze is goed. Ik wil graag dat de cijfers uit kolom a3:a27 maar 1 x voorkomen in de kolommen c3:c27 en e3:e27 samen. In bijgevoegd voorbeeld zou dan cel c22, e7 en e19 rood moeten kleuren.Ik ben met jullie oplossingen aan het stoeien geweest maar kom er niet uit. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Dit is het goede voorbeeld.


Bekijk bijlage schaakplanning.xlsx
 
Laatst bewerkt:
En die doet dat nu niet met mijn formule?

Heb je wel getest?


PS: Nu met invoervalidatie.
 
Laatst bewerkt:
Andere benadering
 

Bijlagen

  • Kopie van schaakplanning-1.xlsb
    24 KB · Weergaven: 31
Beste Cobbe en Philiep,
Hartelijk bedankt voor het nogmaals meedenken. Ik ben erg blij met de uitstekend werkende oplossing. Ik ga nu met plezier aan de slag met de schaakplanning!

Met vriendelijke groet
Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan