Laptop alles van hoofdgebruiker grondig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Van een kennis kreeg ik onderstaande vraag. Ik heb gevraagd welke windowsversie maar daarop nog geen antwoord. Maar lijkt me niet veel uitmaken.
Volledige reset naar fabrieksinstellingen lijkt me niet wenselijk, dan zijn ze ook hun Office enz kwijt.
Is er een andere manier om goed op te schonen?

De vraag:"Ik heb n vraag. Mijn Samsung laptop gebruik ik niet veel meer en mijn (arme) neef uit Duitsland wil hem graag gaan gebruiken. Ik wil hem terug zetten naar fabrieksinstellingen. Ik begrijp dat ik daar n cd voor nodig heb. En die heb ik niet. Mijn neef komt woensdag. Heb jij misschien een oplossing. Ik wil niet dat er nog van alles opstaat als hij m van mij krijgt. Ik hoor graag Van je."
 
Dank voor je snelle reactie. Neef is engelstalig dus ze redden zich hier vast wel mee! :thumb:
Office installatiepakket met productcode hebben ze wel gevonden.
 
Dan ligt de weg open naar een nieuwe start ... succes ! :thumb:
 
Snap het verloop van de discussie niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen denk ik.

Voor het terugzetten naar de fabrieksinstellingen heb je bij een merk laptop, zoals de Samsung is, meestal noch een CD, noch succes nodig, slechts bij het opstarten de juiste toets indrukken waarna een menu verschijnt waarbij het terugzetten gestart kan worden. Reden is dat er een recoverypartitie aanwezig is die de oorspronkelijke Windowsinstallatie terugzet.

Bij Samsung is dat de Esc toets ingedrukt houden en dan de machine aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik geef t door! Altijd de moeite waard om te proberen.
Dank en gr.
 
@ gast0225: zo is dat ... :d

Het terugzetten naar fabrieksinstellingen was trouwens reeds gelinkt in bericht #2.
 
Ja gast0205, ik heb die link ook doorgestuurd. Mijn Engels is niet zo goed, maar zij zijn Nederlands- èn Engelstalig dus komt vast goed :thumb:

Ik krijg dit terug:
Hallo, Marianne.
Je laatste tip uitgevoerd. Ging prima. Dus dank daar voor.
Helaas kon ik daarna alleen het toetsenbord nog in het Engels over zetten. De rest lukte niet omdat de helpline niet meer ondersteund werd. We zijn er een uur mee bezig geweest. "Prullebak" blijft "Prullebak". En geen Engels dus op het bureau blad ��
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan