Sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

OldViking013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2016
Berichten
4
Ik heb nu al een paar jaartjes mijn samsung galaxy tab 2 maar de laatste tijd is hij wat sloom geworden komt dat door zijn oudheid of ligt dat ergens anders aan? Ik heb nog 16G aan geheugen dus dat kan waarschijnlijk niet. En zou ik hem op een manier sneller kunnen maken ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar niks helpt.
 
Hallo oude viking. :D:p

Hallo, je zou enkele dingetjes kunnen doen. Verwijder live widgets:
Veel tabletgebruikers hebben hun startscherm volstaan met widgets die continu nieuwe informatie ophalen en weergeven. Deze zogenaamde ‘live’ widgets zijn dus continu bezig en vragen daarom rekenkracht de processor en ruimte van het werkgeheugen. Je kunt deze rekenkracht en ruimte vrijhouden door het aantal live widgets op je homescreen te beperken tot alleen diegenen die je echt nodig hebt. Vervang live wallpapers en stop animaties.

Verwijder onnodige apps:
Hoewel dit wellicht net het eerste is waar je naar kijkt kan ook het grote aantal apps dat je op je tablet geïnstalleerd hebben zorgen voor mindere prestaties, zeker wanneer het opslaggeheugen bijna vol zit. Om de prestaties te optimaliseren en je tablet sneller te maken is het dus verstandig om door je lijst met geïnstalleerde apps te gaan en te kijken welke apps je niet (meer) gebruikt. Verwijder deze apps.

Terug naar de fabrieksinstellingen. Is wel het laatste maar is natuurlijk wel dat je een heel snel dingetje weer terug krijgt.

Als niks meer werkt en je een ultieme poging wilt doen om de prestaties van je tablet te verbeteren en je tablet sneller te maken, dan kun je de tablet terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dit houdt echter wel in dat je gegevens, apps en andere data verliest. Lees meer over het resetten van je Android tablet. Maar ja als je een snelle jelle wilt. Succes ermee.
 
Ik heb alles al geprobeert zelfs de ultieme stap volgens jou maar niks werkt het zal dus wel te oud zijn maarja dus moet ik waarschijnlijk een nieuwe kopen.
 
Nee nog niet doen he, niet morgenvroeg om 9 uur al bij een winkel staan he. Even wachten hier zitten meer helpers.
Misschien moet je even die SD kaart eruit halen als die er al in zit.? Backup maken en formatteren en terug plaatsen. Dus formatteren die hap.
 
Oke dan, maar bedankt voor de moeite dan wacht ik wel een jaartje hij leeft nog.
 
Vergeet niet dat bij updates van de apps, de apps zelf het systeem zwaarder belast, hoe nieuwer de apps en hoe ouder je tab is, kan het nog wel draaien, maar zal dan ook in snelheid afnemen.
Hier dien je ook rekening mee te houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan