PDF to ICF/XML

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lindeskote

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2014
Berichten
38
Beste allen,

Ik heb het volgende probleem. Momenteel hebben wij jaarlijks iets van 12000 facturen die naar ons worden opgestuurd, de verwerking hiervan kost veel tijd en logischerwijs (administratie/overhead)kosten. Veel leveranciers leveren hierbij hun factuur in PDF-formaat aan. Om de facturen in de toekomst automatisch te kunnen verwerken, moet de digitale factuur in het bestandsformaat ICF of XML worden aangeleverd. Andere benamingen: INS006, INS009, BOU002, INSBOU003, INSBOU004 of UBL 2.0. Sommige leveranciers kunnen dit wel, anderen niet. De leveranciers die dit niet kunnen zijn het probleem, deze blijven de factureren in PDF-formaat aanleveren.

De facturen komen binnen op een crediteuren e-mailadres. Vervolgens wordt de PDF opgeslagen op een centrale map (handmatig), waarna deze PDF als soort van extern document bij de betreffende factuur in ons administratie systeem wordt gezet.

In de toekomst zou ik het graag zo willen hebben:
Facturen (PDF's) komen nog steeds binnen op het e-mailadres, echter bij het opslaan van dit PDF in de centrale map zou ik de mogelijkheid willen hebben om de PDF's bij wijze van met twee muisklikken op te kunnen slaan als ICF/XML bestand. Vervolgens kan ik deze bestanden automatisch inlezen in het administratie systeem, waarna automatische betaling adhv een bandbreedte mogelijk is. Hebben jullie hier tips voor? Is dit zelf te programmeren of zijn er al bestaande programma's? etc etc.

Ik hoor het graag!

Groet,
Thomas
 
meer info

Beste Thomas,

Je vraag is heel herkenbaar en zie ik bij meer bedrijven. Kan je mij wat meer informatie geven over bijvoorbeeld branche, bedrijfsgrootte en met welk softwarepakket jullie werken?
Niet alles wat je vraagt is mogelijk, maar er bestaan meerdere mogelijkheden om toch een aantal van je vragen op te lossen.
 
Aanvullende info Arcovkl

Beste Arcovkl,

Bedankt voor je bericht. Wij werken met het ERP systeem Syntess Atrium Professional, wij werken in de installatiebranche - klimaattechniek, bedrijfsgrootte is rond de honderd man. Ik hoor graag welke mogelijkheden jij zou hebben, ben benieuwd!
 
Beste Arcovkl,

Ik vroeg me af of bovenstaand bericht goed bij u aan was gekomen, ik ben namelijk alleen deze en volgende week op locatie aanwezig. Zodat ik eventuele oplossingen direct kan testen. Wellicht kunnen we wat voor elkaar betekenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan