Advies aankoop laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siebke

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Berichten
8
Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik zijn bezig met de aankoop van een nieuwe laptop. Die van haar heeft het begeven en voor haar werk heeft ze een laptop nodig met minstens 8GB werkgeheugen omwille van de vrij zware programma's die ze erop moet draaien. Voor de rest zijn we niet van plan games ofzo erop te gaan spelen, dus het mag gewoon een vrij eenvoudige laptop zijn.

We zijn vorig weekend naar de Mediamarkt geweest en daar werd ons de Peaq pnb c1015 I22nl aangeraden. Een 15,6" met een intel Pentium 3805CU, 8GB werkgeheugen, 128GB SSD +500 GB HDD, INtel HD graphics en Full HD-resolutie 1920x1080 BT 4.0. Dit voor een bedrag van 576 euro. Voor de laptop hebben we ook een budget in gedachten van een 500-600 euro.
De verkoper benadrukte vooral de combinatie van de 8 GB, de aanwezigheid van de SSD en de schermresolutie.

Nu heb ik wat opzoekwerk gedaan en ben er ondertussen achtergekomen dat Peaq het huismerk van MM is. Nogal logisch dus dat zij deze aanraden. Ook wat zitten lezen op Tweakers, en daar lees ik wat gemengde reacties. Aangezien ik zelf niet aan laptops ga lopen sleutelen wat betreft bv. SSD toevoegen, wil ik graag gewoon een kant en klare laptop kopen. Mijn indruk is dat het een degelijke laptop is, maar dat de kans groot is dat er een betere optie is. Het nadeel van winkels is dat ze je nooit het hele verhaal vertellen, maar de laptops aanprijzen die ze zelf hebben. Daarom mijn vraag hier of iemand goed advies heeft? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Bij het draaien van vrij zware programma's is niet alleen het werkgeheugen belangrijk maar zeker ook de prestaties van de processor en dan lijkt mij een Pentium niet de juiste keuze...
 
Dat budget, valt dat niet op te krikken ? Op dit moment zoek je een raspaardje met het budget voor een goede ezel.
 
Ik zou in ieder geval zorgen (met het oog op de zware software) dat je minimaal een Intel Core i5 hebt, Pentium raad ik sowieso af.
 
Pentium werd al in bericht #2 afgeraden.

Die "zware programma's" hebben die ook een naam ? ... en wat moet er allemaal tegelijk kunnen draaien ?
 
@Siebke, om ook nog maar een Pentiumduit in het zakje te doen: onverstandig! Je koopt anno 2016 (2017) géén Pentium processor meer met een coresnelheid van 1.9 Mhz. Wellicht heeft de MM een partij in het magazijn liggen die ze graag kwijt wil, maar een verstandige consument begint daar niet (meer) aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan