Opstartproblemen na aanschaf van een vrieskist

Status
Niet open voor verdere reacties.

1LuukS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2016
Berichten
2
Heeft iemand gehoord van een PC die niet wil opstarten na het verwijderen van de stekker?

Ik heb een jaar terug een Acer Aspire M3641 via marktplaats gekocht. Prima ding en voldoet aan mijn wensen. De vorige eigenaar zei er wel bij, dat als je de stekker er uit hebt gehad, hij de eerste 20 minuten ofzo niet op kan starten. Dit klopt ook, maar gezien ik de stekker eigenlijk nooit verwijder geeft dit geen problemen.
Nu heb ik pas een vrieskist aangeschaft en die zit in hetzelfde stekkerblok omdat ik op zolder maar 1 stopcontact beschikbaar heb.

Ik denk dat het in- en uitschakelen van de vriezer een spanningsdipje/piek geeft waardoor het systeem regelmatig niet op wil starten wanneer ik dat wil.
De voeding heb ik al eerder gewisseld met enkele andere, dus dat is niet de oorzaak, en dus heb ik het in het moederbord forum geplaatst.

Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk of ik dit softwarematig kan aanpassen (hoop ik) of dat ik een andere oplossing moet vinden.

Ik heb wat rondgeneusd op internet maar kan helaas niet precies vinden welk moederbord er exact in ligt en ik zie het er ook niet opstaan. Ook vind ik niets over dit verschijnsel als ik op het typenummer zoek.

Alvast bedankt voor wat voor reacties dan ook.
 
Heeft iemand gehoord van een PC die niet wil opstarten na het verwijderen van de stekker?

Bij mij doet 'ie het ook niet als de stekker er niet in zit.
 
voor de volledigheid: het verwijderen èn het er weer insteken :thumb:
 
Zou het moederbord eens nalopen op soldeereilanden die een donkergrijze ring hebben of dat het onderdeel duidelijk los zit rond de voedingsstekker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan