Programmeren leren

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelkees

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
155
Hallo, is er een beginnersboek(en) waarin stap voor stap en met voorbeelden een begin kunt maken of programmeren leuk is? ik wil bijvoorbeeld een 3d kunstwerk maken waarbij veel herhalingen/bochten zitten. mij is al verteld dat een boek waarin html5+CSS en javascript wordt behandeld dit zou moeten kunnen. maar ja welk boek?
gr Kees
 
Heb je al ruime kennis van HTML, JavaScript en CSS?
 
Ik lees 3 zaken door elkaar. Je wilt gaan programmeren (1) en daarna stap je over op het maken van een 3D kunstwerk (2) en dat in HTML/CSS (3). Voor elk van de 3 zijn er zeer veel handige tutorials en boeken te vinden. Voor HTML/CSS kun je bijvoorbeeld prima terecht bij W3schools.com. Programmeren bijv. via Lynda.com. 3D tekenen is vast genoeg over te vinden op Youtube.
 
Roger, dank maar ik zoek een boek waar ik stap voor stap iets kan construeren (autocad is bijv een programma waar je 2D- en 3D-ontwerpen in bijna elke denkbare vorm kunt maken, maar dit gaat veel te ver) gr K
 
ik wil bijvoorbeeld een 3d kunstwerk maken waarbij veel herhalingen/bochten zitten
Dit is onbegonnen werk in web talen als html, css en javascript. Die zijn daar niet voor ingericht.

Handiger is Autodesk Inventor waarvoor je als student of via een student voor max 4 jaar een gratis licentie kan krijgen. Dit programma wordt als leermiddel gebruikt op MBO en HBO (op de TU weet ik niet zeker) en er zijn leerboeken voor verkrijgbaar. Leerlingen hebben binnen 3 maanden 2d én 3d modelling onder de knie.

Suc6. Have fun.

Aanvulling: ik zie dat je onder andere bij Bol, Bruna, ECI en CadCollege boeken kan vinden.
Ook zijn er oefeningen en uitwerkingen op internet te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Heren alle mijn dank, maar ik ben al wat ouder (67). Heeft iemand nog een ander idee, gr kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan