Stage of Vrijwillgers werk

Status
Niet open voor verdere reacties.

YoungProgrammer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2016
Berichten
2
Beste mensen,

Als iemand met passie voor webdevelopment, zou ik graag een vrijwilligers werk voor een bedrijf willen doen of stage willen lopen bij een bedrijf als front-end web developer. Ik ben niet heel goed in back-end webdevelopment, maar ik ben ermee bezig om het 'onder de knie' te krijgen.

Mijn Skills:
-Html5
-CSS & Sass
-AngularJs
-(Javascript & JQuery) (Ik moet het nog herhalen, dan zou ik er beter in zijn)
-Jekyll (Soort van Framework)
-Responsive webdesign
-Foundation (Web framework, soort van Bootstrap)
-Oog voor layout

Dit zijn een paar websites die ik gemaakt heb

http://bartsimpson123.github.io (Let Op!, de links werken nog niet, Ik ben nog niet klaar met de site)
De bovenstaande site is responsive.


newyork.jpg
De site hierboven ben ik pas één dag aan bezig en is nog niet klaar.

Ik weet echter niet hoe ik een stage plek zoek omdat ik pas 15 ben.
Op de site van bedrijven staan dat ze alleen mensen in dienst nemen die een HBO of WO denkniveau hebben terwijl ik in het 4e jaar van atheneum zit.

Alle reacties zijn welkom,

Alvast heel erg bedankt.
 
Je kan een open sollicitatie doen, maar ik denk dat je meer kans maakt met een diploma die gericht is op de activiteiten die je bij het bedrijf gaat vervullen.
Hoe wil je bij het bedrijf nuttig bezig zijn terwijl je nog niet klaar bent met je school en studie? Vooral omdat ze in deze wereld veel met deadlines en strakke planningen werken, ga ik er vanuit dat een part-time of flexibele tijd niet echt zal gaan werken.

Het klinkt meer als een leuk idee, maar ik vrees dat het nu nog uit een zeepbel uit elkaar zal spatten. Je zou mogelijk wel eens een keer kunnen vragen of je een dagje mee mag kijken omdat hun activiteiten behoorlijk in je interessegebied liggen.
"Nee heb je, ja kun je krijgen."
 
Laatst bewerkt:
Je kan een open sollicitatie doen, maar ik denk dat je meer kans maakt met een diploma die gericht is op de activiteiten die je bij het bedrijf gaat vervullen.
Hoe wil je bij het bedrijf nuttig bezig zijn terwijl je nog niet klaar bent met je school en studie? Vooral omdat ze in deze wereld veel met deadlines en strakke planningen werken, ga ik er vanuit dat een part-time of flexibele tijd niet echt zal gaan werken.

Het klinkt meer als een leuk idee, maar ik vrees dat het nu nog uit een zeepbel uit elkaar zal spatten. Je zou mogelijk wel eens een keer kunnen vragen of je een dagje mee mag kijken omdat hun activiteiten behoorlijk in je interessegebied liggen.
"Nee heb je, ja kun je krijgen."

Maar bedrijven vinden het toch niet erg als er iemand voor geen geld bij hun komt werken
En ik wil ik denk dat kleiner bedrijven daar makkelijker in zijn dan bijvoorbeeld bedrijven zoals KPN
 
Je kunt informeren bij een leerbedrijf. Deze bedrijven verzorgen ook de stages voor scholen. Daar hebben ze wat meer tijd voor begeleiding. Een bedrijf zoeken doe je op http://www.stagemarkt.nl In het zoekfilter zou je bijvoorbeeld webdesign ofzo kunnen invullen. Trouwens, Sass staat goed op je CV :)

Suc6 met zoeken en met je websites.
 
Je kan altijd een brief/email naar bedrijven in jou regio sturen.

Punt is wel dat voor zo’n bedrijf jij ook tijd kost en begeleiding nodig hebt.

Niet elk bedrijf heeft de 'infrastructuur' om een stagiair te begeleiden.

Je bent erg proactief bezig om hier een bericht te plaatsen, maar neem contact op met bedrijven in de buurt.
Misschien kunnen je ouders helpen door contact op te nemen met IT mensen van het werk( als het niet al te grote bedrijven zijn)
wellicht doe je ook aan sport, vraag je bij je sport vereniging of je aan de website kan werken.
Vraag ook aan andere kennissen of familie of zij iets weten.

Netwerken is heel belangrijk en daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. :)

Succes!
Covux
 
Laatst bewerkt:
Maar bedrijven vinden het toch niet erg als er iemand voor geen geld bij hun komt werken
En ik wil ik denk dat kleiner bedrijven daar makkelijker in zijn dan bijvoorbeeld bedrijven zoals KPN

Ook kleinere bedrijven zitten met deadlines en strakke planningen. En gezien je flexibele tijden zal hebben wordt begeleiding vaak erg lastig.
 
Je bent erg proactief bezig om hier een bericht te plaatsen
Altijd beter dan reactief, toch :)

En gezien je flexibele tijden zal hebben wordt begeleiding vaak erg lastig
Zie post #4 voor bedrijven mét begeleiding. Die bedrijven zijn ingesteld op stagiaires en geven beperkt begeleiding. Echter, het is een vijver waar ook de stagiaires uit het beroepsonderwijs MBO en HBO in zitten te vissen.
 
En dan de domper op het verhaal. Als je via een school stage loopt ben je ook via school verzekerd. In jouw situatie zou het bedrijf daar dus voor moeten zorgen.

De inzet waardeer ik, maar bedenk ook eens wat er gebeurt als jij straks een baan hebt en er komen mensen jouw werk voor niks doen?

Het beste is om voor vrienden/kennissen/etc. websites te gaan bouwen. Dan heb je straks een mooi portfolio om iets te laten zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan