Vreemde ads in Google zoekresultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWPaasse

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Berichten
34
Ik heb sinds een tijdje vreemde ads in mijn Google zoekresultaten staan. Het zijn advertenties die half-gerelateerd zijn aan mijn zoekopdrachten (als ik zoek op After Effects bv krijg ik ook resultaten voor After Shave creme). Willekeurige ads met niks anders dan een plaatje, titel, prijs en link naar de website in een apart blokje boven of naast mijn zoekresultaten. (zie bijgevoegd screenshot)

Ik heb geen rare extensies in mijn Google Chrome er tussen staan en ook geen software in mijn programma-lijst die een belletje doet rinkelen. Als ik op de advertenties klik wordt ik gestuurd naar een doorverwijs-link die begint met ecs-nl.kelkoo.nl en daarna naar go.leguide.com en dan naar de daadwerkelijke advertentie.

Iemand ervaring met deze specifieke ads? Of een algemene oplossing voor mijn probleem? Alvast bedankt!

Gr. Jan Willem

79fe0af9d2e16fc00d55f9e347bcc4a3.jpg
 
Ik kan het niet hellemaal thuis brengen maar een scan met Malwarebytes kan geen kwaad denk ik. Daarnaast is een adblocker voor je browser altijd nog een optie natuurlijk.
 
Ik zal MalwareBytes eens laten lopen, maar een AdBlocker heb ik er al op zitten (vergeten te vertellen). Dat maakt het zo raar voor mij.
 
Jazeker. Alles verwijderen. Aantal items lijken mij relevant aan het probleem wat je hebt.
 
Volgens mij heeft de Chrome Cleanup tool gewerkt, bedankt allemaal voor de snelle hulp! :)
 
Mooi dat is gelukt :thumb: Je kan de vraag nu als opgelost markeren of op het vraagteken te klikken.
5PJ44qu.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan