PC onderdelen overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tingelmans

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2016
Berichten
10
Hoi allemaal,

(Eerst maar even laten weten dat ik niet zo heel veel verstand heb van computers...)

Ik zit te denken om deze desktop aan te schaffen:
https://www.paradigit.nl/msi-nightblade-mi2c-063uk/80044880/product?channel_code=17&s2m_product_id=80044880&utm_source=kieskeurig&utm_medium=pricecompare

Ik wil hem vooral gaan gebruiken om te gamen. Denk aan spellen zoals: GTA V, Planet coaster
Nu weet ik dat de computer goed genoeg is, maar op een gegeven moment wel toe is aan een upgrade. Een SSD wil ik er z.s.m. inzetten en dat zal ook niet zo'n groot probleem zijn, want daar is de ruimte voor. Maar ik wil er ook een keer een GTX 970 videokaart in gaan zetten. Dat wordt een wat groter probleem, want het is een kleine case en dus ben ik bang dat die niet gaat passen. Of gaat die wel passen? Nu zat ik dus te denken om, in het geval het niet past, tegen die tijd een nieuwe case te gaan kopen, welke weet ik nog niet (suggesties mogen gegeven worden). Maar is het dan mogelijk om alle onderdelen over te plaatsen naar die nieuwe case, of is dat niet mogelijk? En is dat een beetje zelf te doen voor iemand die er niet zoveel verstand van heeft?

Alvast bedankt voor het reageren!
 
De GTX 970 is qua afmetingen op 2,54 cm na identiek aan de 960 en dat betreft de lengte. De hoogte en breedte zijn hetzelfde. Als jij de kast open maakt en je meet de vrije ruimte aan het begin en het einde van de 960 op en je zou constateren dat je aan beide uiteinden nog een (+/-) 1,5 centimeter vrij hebt, dan zou dat moeten gaam lukken. Zelfs een Titan heeft dezelfde afmetingen als de 970.

Warmteproductie speelt in een kast ook een niet onbelangrijke rol. Verschil aanbevolen wattage voor de kaarten is 20 Watt, dus dat zal het probleem ook niet zijn. Overzetten van de onderdelen zou, als je een klein beetje handig en voorzichtig te werk gaat, geen probleem moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bron GTX 960 : klik

960.jpg

Bron GTX 970 : Klik

970.jpg



Klik in de 'bron'-linkjes in beide gevallen links in beeld op 'specifications' om het e.e.a. uitgebreid te bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan