Acer Aspire es1-512 inverter

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkuh007

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2013
Berichten
62
Hallo,

Ik heb hier een laptop, waarvan het scherm heel donker is. Als je heel goed kijkt, kun je wel iets zien.
Aangesloten op de televisie, zie je alles perfect. Gelezen dat het waarschijnlijk de inverter is.
Echter, ik kan geen inverter voor een Acer Aspire es1-512 vinden. Weet iemand welke hier nog meer geschikt voor is?

Groet,
 
Dit model heeft een LED scherm... Dus geen inverter (reden waarom deze niet te vinden is).
 
Hmm, en welk onderdeel heb ik hiervoor nodig om het wel weer werkend te maken?
Kun je me dat misschien vertellen? Eventueel linkje erbij?
 
Hallo

"Hmm, en welk onderdeel heb ik hiervoor nodig om het wel weer werkend te maken?
Kun je me dat misschien vertellen? Eventueel linkje erbij? "

Zo goed als zeker een nieuw paneel ... (1 of meerdere defekte (onderbroken) l.e.d.'s)

Jammer genoeg geen vermelding ouderdom ... en ... of deze altijd met de helderheid op 100% heeft gewerkt ...

Indien je op veilig wilt spelen , kun je ook eens meten of de l.e.d. sturing nog toe komt op het paneel.

Pinout van dit paneel ken ik niet , maar moet mits enige inspanning terug te vinden zijn ...

Dit laten herstellen i.p.v. zelf doen , zal uiteraard veel duurder zijn ...

Dit zou het paneel moeten zijn (blinkende uitvoering)

http://www.benl.ebay.be/itm/Replace...678171?hash=item58be2c05db:g:dJ0AAOSwfC9XOe38

P.s.

Mocht dit toestel gevallen zijn , kan de "data" connector t.f.t. paneel motherboardzijde iets zijn losgekomen ... in/uitpluggen ... kan dan ook helpen ...

Indien al het bovenstaande voor u chinees mocht zijn ... laten uitvoeren door iemand met meer ervaring.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb deze laptop niet zelf in bezit gehad. Is van iemand anders geweest, die een nieuwe heeft gekocht. Mocht ik hem kunnen maken mocht ik de laptop houden.
Zo niet, dan heb ik de onderdelen nog. Echter, de laptop gaat wel aan op een apart scherm, dus misschien wordt dat nog een mogelijkheid.

Maar terugkomend op het scherm vervangen. Ik zal het scherm eens loshalen en kijken of de connector los zit. Dit verwacht ik echter niet, omdat de laptop veelal op een vaste plek stond.
En anders een nieuw schermpie kan een optie zijn. Kijken of de kosten opbaten tegen wat ik ermee wil.

Iig wel bedankt voor je geschreven hulp.

Mvg,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan