Wel verbinding maar geen internet - TC/IP configuratie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

peekaa

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2016
Berichten
14
Beste forumleden, ik heb een vergelijkbaar probleem als in de inmiddels gesloten melding:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...erkadapters-werkte-niet?highlight=permissible

Mijn privé PC is met een kabel verbonden aan een access point dat op mijn kamer staat. Het access point is met een kabel met het ZIGGO modem verbonden. Een normale ethernet verbinding dus. De PC draait al een half jaar op Windows 10 en had tot 2 daggen geleden altijd prima internet via deze verbinding. Van de ene dag op de andere kan ik met de PC echter niet meer het internet op. Het netwerk icoontje rechts onder geeft een gele driehoek weer en als ik er op klik staat er “Geen internet”.
Als ik de kabel er uit trek schakelt de PC over naar de draadloze verbinding en maakt ook automatisch verbinding. Die draadloze verbinding met het access point zelf is uitstekend maar ook dan geen internet toegang.
Ik heb gezocht in het forum en kwam via een aantal draadjes en het volgen van het stappenplan terecht bij het hierboven genoemde gesloten draadje.
Ik heb als admin dezelfde commando's uitgevoerd in de prompt:
•Typ netsh winsock reset en druk op Enter. => melding "Sucessfully reset the Winsock Catalog"
•Typ netsh int ip reset en druk op Enter. => melding "Resetting failed. Toegang geweigerd"
•Typ ipconfig /release en druk op Enter. => melding "Windows IP Configuration" en verder niets, geen IP nummers dus
•Typ ipconfig /release en druk op Enter. => melding "The operation failed as no adapter is in the state permissible for this operation"
•Typ ipconfig /renew en druk op Enter. => melding "The operation failed as no adapter is in the state permissible for this operation"

De oplossing in het gesloten draadje was het verwijderen van de netwerkadapters. Ik heb 2 Realtek adapters, 1 ethernet adapter en een wireless adapter.
Ik heb ze allebei verwijderd en vervolgens de PC weer opgestart. Beiden waren weer netjes teruggezet, stuurprogramma was het laatst bekende (op de PC) en ze werkten correct.
Helaas zag ik al de gele driehoek in het netwerk icoontje rechtsonder en mijn vermoeden was juist: deze actie had geen resultaat gehad. Zowel met draad als zonder nog steeds geen internettoegang!
Probleemoplosser voor netwerken uitgevoerd, wachtwoorden zijn gechecked, zijn goed, automatisch IP-adres en DNS-server toewijzen staat goed, modem en accesspoint al enkele keren gereset, Windows Defender uitgeschakeld, Firewall uitgeschakeld, AVG uitgeschakeld, helpt allemaal niet.

Alle andere apparatuur in huis (laptops, telefoons, tablet) vliegt gewoon het internet op. Het probleem zit dus ergens in de configuratie van de PC maar ik weet niet meer hoe nu verder.
Uw hulp wordt dus zeer gewaardeerd.
Peter.
 
Van de ene dag op de andere kan ik met de PC echter niet meer het internet op.

Is er een driver update van W10 geweest?
Pleeg een systeemherstel naar en datum van voor het probleem.

En welk merk en type adapter wordt er gebruikt?
 
Is er een driver update van W10 geweest?
Pleeg een systeemherstel naar en datum van voor het probleem.

En welk merk en type adapter wordt er gebruikt?

Helaas gaat dat niet, ik heb geen herstelpunt van voor het probleem. Het enige herstelpunt van voor het probleem is te oud of beschadigd (zie mijn probleembeschrijving)
De ethernet adapter is een Realtek PCIe GBE Family Controller; de draadloze adapter is een Realtek RTL8191SU Wireless Lan 802.11n USB 2.0 Network Adapter.
Volgens apparaatbeheer werken beiden correct.
 
Ik zou even de horizon na kijken en de dhpc uitzetten ? Welk ziggo modem heb je ? Acces point andere dhcp server geven
 
Ik zou even de horizon na kijken en de dhpc uitzetten ? Welk ziggo modem heb je ? Acces point andere dhcp server geven

Ik zal vanavond de DHPC van de Horizon uitzetten ( eerst even uitzoeken hoe dat moet) maar verwacht daar eigenlijk geen resultaat van omdat de PC geen contact maakt met de Horizon en dat ook nooit gedaan heeft. De PC heeft steeds een kabelverbinding gehad (modem => kabel => access point => kabel => PC) en die kabelverbinding geeft nu (ook) geen internettoegang. Draadloos maakt de PC ofwel automatisch verbinding met het access point (in principe de beste keus/verbinding) ofwel direct met het Ziggo modem als ik dat handmatig opgeef.
Het modem is een Ubee EVW 3226 wifi-modem
 
Helaas gaat dat niet, ik heb geen herstelpunt van voor het probleem. Het enige herstelpunt van voor het probleem is te oud of beschadigd (zie mijn probleembeschrijving)
De ethernet adapter is een Realtek PCIe GBE Family Controller; de draadloze adapter is een Realtek RTL8191SU Wireless Lan 802.11n USB 2.0 Network Adapter.
Volgens apparaatbeheer werken beiden correct.

Excuses, ik had niet in mijn probleemomschrijving vermeld dat ik geen herstelpunt beschikbaar had.
Ik heb nog wel van de Realtek site de laatste driver voor Windows 10 voor de Family Controller gedownload en geïnstalleerd maar dat mocht helaas niet baten.
 
Draadloos maakt de PC ofwel automatisch verbinding met het access point (in principe de beste keus/verbinding) ofwel direct met het Ziggo modem als ik dat handmatig opgeef.

De PC heeft steeds een kabelverbinding gehad (modem => kabel => access point => kabel => PC) en die kabelverbinding geeft nu (ook) geen internettoegang

De ideale werk omgeving is natuurlijk bekabeld.
Je zal een van de 2 moeten kiezen. Want draadloos gaat voor op bekabeld.
Das de speel regel in het besturingssysteem. denk bijvoorbeeld aan : Windows, OS X (apple), Centos, Linux, enzo.

Dus dan zet je 1 van de twee netwerk adapters uit.
Beide tegelijk kunnen voor conflicten zorgen.
Misschien staat er wel ergens in het uitroep teken. Dat er een ip-conflict is.
Dit zou je in het ziggo modem na kunnen kijken.
Wat ook een probleem kan veroorzaken is de energie spaarstand van de betreffende netwerk adapter.
Deze kun je ook uitzetten in de instellingen. En controleer deze ook in energiebeheer.
De Horizon TV word standaard op geleverd met de DHCP-server aan.
Dus het zou wenselijk zijn om deze uit te zetten. Dit kan je doen door eerst je horizon naar de fabrieksinstellingen te brengen.
Controleer of het thuis netwerk word gedeeld. (Deze werk niet meer onder Windows 10.) Dus zet deze uit.

Na dat je deze instellingen heb aangepast log je in op de horizon. Door middel van 192.168.178.100 in je browser te typen.
In de horizon word een web interface gestart zoals in je modem en acces-point. Zet daarin alle wifi & lan verbindingen in uit.
De horizon heeft geen bekabelde of draadloze verbinding nodig om zijn diensten te leveren.

Nu steek je de kabel mist mogelijk om van het acces-point in je pc. check in netwerk centrum of er een ip adres automatische word toegewezen.
Zo ja steek de kabel terug op je acces-point. Herstart het acces-point en dan hoop ik dat je pc weer lekker mee draait in je netwerk.

"Als de driver niet goed zou werken dan word dit gemeld onder apparaatbeheer."

Zo niet, gaan we verder met de diagnose.
 
Laatst bewerkt:
De ideale werk omgeving is natuurlijk bekabeld.
Je zal een van de 2 moeten kiezen. Dus dan zet je 1 van de twee netwerk adapters uit.


Wat ook een probleem kan veroorzaken is de energie spaarstand van de betreffende netwerk adapter.
Deze kun je ook uitzetten in de instellingen.

De Horizon TV word standaard op geleverd met de DHCP-server aan.
Dus het zou wenselijk zijn om deze uit te zetten.
Na dat je deze instellingen heb aangepast log je in op de horizon. Door middel van 192.168.178.100 in je browser te typen.
In de horizon word een web interface gestart zoals in je modem en acces-point. Zet daarin alle wifi & lan verbindingen in uit.


Nu steek je de kabel mist mogelijk om van het acces-point in je pc. check in netwerk centrum of er een ip adres automatische word toegewezen.
Zo ja steek de kabel terug op je acces-point. Herstart het acces-point en dan hoop ik dat je pc weer lekker mee draait in je netwerk.

Zo niet, gaan we verder met de diagnose.

Allereerst bedankt Smakie77 voor de tijd die je hier in steekt.
- Ik heb de draadloze adapter uitgeschakeld. Alleen de ethernet adapter is nog ingeschakeld
- Ik heb de energiespaarstand van de adapter uitgeschakeld. (stond aan)
- De netwerkverbindingen van de Horizonbox zijn uitgeschakeld. Ik moest overigens 192.168.178.12 intypen om in de interface van de box te komen
- Hierna heb ik mijn PC met een kabel direct verbonden met het Ziggo modem (dus niet via het access point; dus: modem => kabel => PC)

Helaas . . . melding: "geen internet"

Vervolgens nog de ethernet adapter uitgeschakeld en de draadloze weer ingeschakeld. Hiermee verbinding gemaakt maar ook dan geen internet.
Pffff.
 
Hey peekaa,

geen probleem, hoor.
Daar zijn we toch voor. #sluithetaan
dan ga ik even terug naar de basis. Je computer ? vertel zo uitgebreid mogelijk waar ik of mede helpers mee te maken hebben.
Ik wil dus weten welk merk ? of zelf bouw, welke componenten ? updates vanuit windows legaal of gedownload.
Firewall & anti-virus ?
Vorige Windows versie's ? male ware tools

Groet, Smakie
 
Excuses voor de late reactie maar ik heb een zware griep achter de rug en ben even niet op internet actief geweest.

Mijn computer is een Medion, processor Intel Core i7, 8Gb RAM, 64 bits. Ik heb geen extra kaarten of andere hardware geìnstalleerd, PC is dus nog standaard. Af fabriek was deze uitgerust met Windows 7 Ultimate maar ik heb een half jaar geleden gebruik gemaakt van de gratis Microsoft upgrade naar Windows 10. Firewall is van Microsoft, anti-virus is AVG, anti-malware is Malwarebytes, er zit nog een McAfee Security Scan op die regelmatig wordt uitgevoerd en ik haal CCleaner er regelmatig overheen t.b.v. overbodige bestanden en registerfouten. Allemaal legaal dus. Ook legale versies van gebruikerssoftware zoals Microsoft Office, PowerDVD, DIVx, Adobe etc.
 
En toen werd het stil. Begrijpelijk hoor want ook ik zie in dat zo ongeveer alles geprobeerd is. De enige mogelijkheid die ik nog zie is de PC helemaal opnieuw te installeren maar ja, dat is wel het laatste wat je als gebruiker wilt. Ook al omdat de PC dan vermoedelijk terugkomt als Windows7 en niet als Windows10 PC omdat Windows7 af fabriek op de recoverypartitie staat.
Iemand nog een andere/betere suggestie?
 
Ik blijf toch zitten met de vraag hoe dit heeft kunnen optreden en dat het toch ergens een instelling zal moeten zijn geweest. Helaas kom ik hier vermoedelijk nooit achter.
Ik heb inmiddels al mijn bestanden veiliggesteld, de schijven geformat en Windows10 schoon geïnstalleerd. De PC werkt weer helemaal goed.
Bedankt voor de hulp in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan