PC vindt geen enkel wifi netwerk meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Sinds ik mijn pc heb verhuisd van ene kamer naar andere (ging goed) en weer terug naar ene, vindt hij opeens geen enkel wifinetwerk meer. Ik kan ook geen nieuw netwerk instellen omdat ik geen wifinetwerk als optie heb (alleen maar breedband en inbelverbinding). Internet doet het wel op andere apparaten.

Ik heb geprobeerd de netwerkkaarten (er staan er slechts tien bij apparaatbeheer) uit te schakelen en weer in te schakelen, te deinstalleren, opnieuw opstarten, probleemoplossing (dan krijg ik dat er geen ethernetkabel aangesloten is), backup maken en dan systeemherstel naar een dag eerder en heb me de pleuris gezocht naar een wifiknopje op mijn toetsenbord (Cherry N273) maar is niet te vinden.

Wat o wat moet ik doen om internet op mijn computer te krijgen? Ik heb Windows 10 Home.
 
Hoi,
Heb je een vaste draadloze netwerkkaart in je pc of een usb wifi dongle?
Als je dongle niet is aangesloten krijg je ook geen wifi netwerk, het is zomaar een idee.
Een screenshot in apparaatbeheer van je netwerkkaarten (10?) is een goed idee.
 
Hoi,
Heb je een vaste draadloze netwerkkaart in je pc of een usb wifi dongle?
Als je dongle niet is aangesloten krijg je ook geen wifi netwerk, het is zomaar een idee.
Een screenshot in apparaatbeheer van je netwerkkaarten (10?) is een goed idee.

Een vaste netwerkkaart. Printscreen lukt niet, ik heb zoals gezegd geen internet waarmee ik het plaatje kan plaatsen en opslaan met irfanview geeft ook opeens een error dus kan ik niks op usb stick zetten.
 
er staan er slechts tien bij apparaatbeheer
Hu?
Deïnstalleer ze allemaal en reboot, laat W10 zelf installeren.

Of pleeg een systeemherstel naar een datum toen het nog wel werkte.
 
Hu?
Deïnstalleer ze allemaal en reboot, laat W10 zelf installeren.

Of pleeg een systeemherstel naar een datum toen het nog wel werkte.

Had ik al gedaan. Allemaal gedeinstalleerd en dan opnieuw opstarten, dan verschijnen ze één voor één weer in de lijst maar nog altijd geen wifi netwerk zichtbaar. Systeemherstel naar eerdere datum helpt ook niet. :(
 
Kun je een screenshot ervan maken met alles uitgeklapt?

Dat lukt dus niet, ik kan niks opslaan in Irfanview en dus niet op USB overzetten naar computer waar ik wel inet heb om het up te loaden.

Er staat nu weer alleen
Realtek PCIe GBE Family Controller
TAP-Windows Adapter V9

Normaal staan er nog 10 achter ofzo.
 
Bleek dat ik toch een wifistickje had die ik niet had aangesloten in de usb...
 
Dat vroeg ik al in #2.
Maar toch mooi dat het weer werkt en succes verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan