icoontje op taakbalk doet zijn werk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Ik heb al vanaf het begin een icoontje voor Chrome op de taakbalk staan. Maar sinds enige tijd krijg ik de Chrome-pagina niet meer, maar wel de foutmelding: het bestand wordt niet gevonden en is mogelijk verplaatst of verwijderd. Als ik www.google.com/chrome vraag krijg ik wel de gevraagde agina. Ik heb Chrome al verwijderd en terug gedownload, maar dat helpt niet.
 
Ga met de Verkenner naar:
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application

Klik met rechts op chrome.exe en kies voor:
Verzenden naar
en dan
Bureaublad (Maak snelkoppeling)

Je hebt nu een nieuwe snelkoppeling op je desktop naar chrome.exe
Klik er met rechts op en kies Eigenschappen
In het Doel veld staat:
"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe"

Maak daarvan:
"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" www.google.com/chrome

Klik op Ok.
Klik nu weer met rechts op die snelkoppeling en kies voor Vastmaken aan Taakbalk.

In plaats van het Doel veld te wijzigen kan je ook je Startpagina aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom telkens terecht op de melding "Kan het bestand niet vinden. Het is verplaatst of gewijzigd". Ook als ik Chrome verwijder (via programma's en onderdelen") en opnieuw download kom ik via de snelkoppeling terecht op de foutmelding.
Via een andere browser vind ik nog wel de Google startpagina.
 
Start Google Chrome en ga dan naar de gewenste pagina.
Werkt dat?
 
Nee, edmoor, dan kom ik weer op die vervloekte foutmelding terecht.
 
En dit is de site waar je naar toe wilt?
Chrome.JPG
 
Nee, dat lukt wel Dat is de site langswaar ik Chrome heb gedownload. Ik gebruikte het icoontje om op de Google pagina terecht te komen en dan via de balk bovenaan een internetadres invulde (ik neem aan met Chrome als browser). Als ik nu op het icoontje van de taakbalk klik krijg ik de foutmelding, maar ook als ik klik op de tegel op de Windows startpagina. Nochtans vind ik GOOGLE CHROME terug bij de "programma's en onderdelen". Het gaat er om dat de links niet werken. Verwijderen en opnieuw downloaden helpen niet.
 
Klik eens met rechts op zo'n icoontje die de foutmelding geeft en plaats dan hier een schermafdruk van de eigenschappen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan