Kleine lettertjes in nw. email en verkleinde foto's als bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

molevo

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Berichten
10
Hallo, wij hebben Windows 10 geïnstalleerd en daarbij msoutlook 2016 op een laptop met ssd 250gb

Probleem 1
Als wij een email gaan schrijven dan wordt het lettertype heeeeel erg klein weer gegeven. Niet handig. Ik krijg dat niet gewijzigd. Als we het mailtje versturen en naderhand bekijken dan staat het wel met de juiste grootte letters?

Probleem 2
Als we foto's willen verkleinen om te versturen dan selecteren wij de foto's en kiezen voor verzenden naar... en dan email geadresseerde. Er komt dan dat schermpje met verklein mogelijkheden daar kiezen we voor een kleiner aantal pixels maar als we dan enter geven dan komt er een melding dat er geen email programma is.
MsOutlook staat wel als standaardprogramma voor email in het config.scherm.
Iemand enig idee hoe deze 2 problemen op te lossen?
 
Verkleinde foto's als bijlage

hallo manamana
dankjewel probleem 1 is inderdaad opgelost met CTRL en muis scrollen. Toppie!:thumb:

Probleem 2 echter nog niet.
de afbeeldingen hebben inderdaad JPG als achtervoegsel maar als we doen

foto selecteren door met rechts erop te klikken
kopiëren naar..... te kiezen
dan op schermpje van sizes een keuze te maken
en dan OK te klikken

krijgen we de volgende melding in een schermpje

Er is geen emailprogramma gekoppeld om de gevraagde actie uit te voeren,
installeer een emailprogramma. Maak een koppeling in Standaardprogramma's
in Configuratiescherm als er al een emailprogramma is geïnstalleerd.

in Standaardprogramma's in Configuratiescherm staat voor email ms-outlook 2016 gekoppeld
ik heb je link gevolgd maar dat is voor bestanden en ik heb de help al uitgeplozen maar geen oplossing gevonden
Ik moet erbij vermelden dat MAIL van windows10 verwijderd is, kan dat nog iets uitmaken?

Nog een andere oplossing beschikbaar?:(
 
Laatst bewerkt:
Hallo, daar ben ik weer mooi dat probleem 1 is opgelost.

Nu probleem 2 proberen te tackelen.

het schoot me te binnen dat ik eerder een dergelijk vraag beantwoord had. Is dit vergelijkbaar met die van jou. Probeer eens.

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...d-om-de-gevraagde-actie-uit-te-voeren-Outlook

Het kan zijn dat sommige links niet meer werken. Maar het zou iets kunnen zijn met je office pakket. Welke heb jij office met outlook 2016. ?

Probeer deze dan te herstellen bij programma's en onderdelen, wellicht werkt er iets niet helemaal lekker.

Lukt het niet dan horen we graag. Succes weer.
 
hallo, hoe kan ik zien of Office 365 met 32 bits of met 64 bits is geïnstalleerd?
misschien dat dat hier ook de oplossing.
 
hoi,
Nope dat is ook de oplossing niet want er is een office 365 32 bits geïnstalleerd.
Oooo, wat kan dit toch zijn?
heb je aub. nog meer wat ik kan controleren of proberen?
 
Je laatste optie werkt wel maar als er veel foto's mee gestuurd worden is dat erg veel werk. Zal het zo maar moeten doen. Ik blijf het vreemd vinden. Dankjewel voor het meedenken en de oplossingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan