Laptop maakt geen verbinding met wifi.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oran

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
34
Beste Allemaal,

Mijn laptop van ASUS S56C W10,64 bits maakt geen verbinding meer met wifi netwerk.
iPad, iPhone, samsung en een ander computers doet het wel gewoon. waar ik ook ben met de laptop zelfs een meter afstand van de router.
Eigen netwerk adapter van asus is: (via Speccy)

Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter
Connection Name WiFi
DHCP enabled Yes
MAC Address DC-85-DE-9F-96-07

ik gebruik nu USB adapter om te kunnen interneten en dat is:

Compact Wireless-G USB Adapter #2

Als ik de driver (Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter) probeer te updaten dan krijg ik de melding dat ie uptodate is.

Graag een advies,
Alvast bedankt, Groeten, Oran
 
@Oran : je probleem is mij wel duidelijk, alleen de gebeurtenis die eraan vooraf ging niet. Ik bedoel het volgende : op momment X werkte alles nog. Op moment Y niet (meer). Wat is er tussen X en Y gebeurt?
 
Bedankt voor je reactie,

Ja klopt, dat heb ik gedownload als zip file en op de desktop uitgepaakt2016-11-08_11-52-22.jpg. daarna heb ik via device manager>network adapters>rechter muis op Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter geklikt> update driver software> Browse my computer driver software> navigeer ik naar desktop en dan NEXT kliken dan krijg ik dit 2016-11-08_11-46-48.jpg.

als ik op next klik om te navigeren naar de desktop om bestanden die heb uitgepaakt uo te loaden dan kijg ik gelijk deze melding 2016-11-08_11-46-48.jpg.

ik krijg niet de mogelijkheid om bestanden te selecteren in de desktop voor de drijver, want er zijn meerdere bestanden en weet niet welke ik moet hebben. of doet hij zelf automatisch?

Gr, Oran
 
@gast0225, ik weet niet meer wat er is gebeurt eerlijk gezegd.
Deze probleem speeld al een tijdje en een week of 2 geleden heb ik besloten om de laptop opnieuw te installeren, maar zelfs dat heeft niet geholpen.
 
Kijk, nu geef je informatie waar we wat aan hebben.... (dat je ''m opnieuw geïnstalleerd hebt).

Heb je na de Windowsinstallatie ook éérst de chipsetdrivers geïnstalleerd alvorens verder te gaan?



Het is vrij rigoreus, maar je kunt het volgende proberen:

Klik linksonder op de Windowsknop en selecteer vervolgens Instellingen > Netwerk en internet > Status > Netwerk opnieuw instellen.
Op het scherm Netwerk opnieuw instellen selecteer je > Nu opnieuw instellen > Ja om te bevestigen.
Wacht tot je machine opnieuw is opgestart om te zien of het probleem hiermee is opgelost.
 
Dat niet ,nee.
ik heb geen idee hoe het moet als het wel nodig is
 
Ik had inmiddels een nieuw bericht getypt en daarna de twee berichten samengevoegd. Kijk nog even aar het vorige bericht.

Die chipsetdrivers heb je als het goed is op een driver CD bij je machine geleverd gekregen. Heb je geen CD met drivers gekregen, dan zitten ze verwerkt in de fabrieksrecovery, dus als je via de recovery hebt hersteld, zijn ze automatisch meegeïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
En anders kun je ze downloaden van de support-pagina van de fabrikant van de laptop.:thumb:
 
ik heb net gedaan wat je adviseerde (netwerk opnieuw instellen) en heeft niet helemaal geholpen, wel dat een geel drie hoekje erbij gekomen maar steeds geen internet. zie het plaatje2016-11-08_14-07-50.jpg

toen ik de laptop kochte had ik meteen een recoveryUSB gemaakt voor het gevaal dat...
en die recoveryUSB heb ik dus twee weken geleden ermee opnieuw geinstalleerd.

ik neem aan dat chipsetdrivers automatisch worden meegeïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht net even dat de probleem opgelost was, want ik heb na het netwerk opnieuw instellen troubleshoot problems gedaan en was de drie geel hoekje weg. toen heb ik radio via internet en heeft wel gewerkt dus. maar na 15 a 20 sec was het weer voorbij. het probleem is dus niet opgelost. het is wel vreemd vind ik ...
 
Als het netwerk opnieuw instellen niet functioneert, dan zijn er nog wel meer mogelijke oorzaken te verzinnen : virus / malware of simpelweg een netwerkkaart/chip die (bijna) naar de hemel is opgestegen, al zijn virussen en / of malware bij een recovery installatie eigenlijk uit te sluiten.
 
ik heb nog een keer geprobeerd met troubleshoot problems en kreeg dit

2016-11-08_14-50-55.jpg en
2016-11-08_14-51-32.jpg
 
Reset anders je router eens..
De adapter er 15 sec. uittrekken en daarna weer aansluiten, een minuutje of 3-4 wachten tot de router volledig is opgestart en dan nog eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
Hey Oran,
Misschien ligt het probleem bij het stuurprogramma van de drivers die je op voorhand al voor de laptop installeert. Om dat te ontdekken: verwijder het stuurprogramma van de WiFi Adapter en de driver. Kopieer de driver bestanden naar de harde schijf, deze staan op CDRom in een map waar ook een .inf bestand in staat of download de driver en let op de naam van deze map dat die overeenkomt met de Windows versie. Nu herkent Windows bij opstarten de WiFi adapter waarvan je net het stuurprogramma hebt verwijderd of je gaat naar Nieuwe hardware toevoegen. Via de opties van zelf aanwijzen ga je naar het .inf bestand en Windows stelt de WiFi adapter nu zelf in. Hiervoor is er geen stuurprogramma nodig zoals haast altijd wordt meegeleverd, alleen moet de service WiFi of Wireless van Windows dan ingeschakeld staan, daarom dit beter van tevoren controleren in de lijst van services.
 
Vul anders gewoon de DNS-servers van Google in.
Dat is Preferred DNS server 8.8.8.8 en Alternate DNS server 8.8.4.4
 
Beste leden,

Het lijkt opgeloost te zijn. ik heb geen idee hoe is het opgelost. maar ik ben blij hiermee.

Erg bedankt allemaal voor jullie reacties en hulp.

Gr, Oran
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan