TV op PC (wel beeld, geen geluid)

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiseGuy78

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
50
Ik heb een Samsung TV (UE40H5570SS) en een PC met zowel een VGA uitgang als een DVI uitgang. Op de TV heb ik 3 ingangen voor HDMI en een component ingang. Ik heb de DVI uitgang van de PC aangesloten op alle ingangen van de TV en ik krijg alleen beeld maar geen geluid. Ik heb de VGA uitgang aangesloten op de component ingang en daarnaast de AUX-uitgang van de PC op de 2 audio ingangen van de component en hier krijg ik geen beeld én geen geluid. VGA doet het goed, want een externe monitor werkt prima. Ook het geluid staat goed ingesteld want met alle combinaties kan ik steeds boxen aansluiten op de AUX-uitgang van de PC en heb ik geluid.

Vraag: hoe krijg ik het geluid naar de TV?

a) nieuwe grafische kaart kopen (beeld en geluid)
b) converter kabel of kastje die VGA en AUX combineert naar HDMI
c) is het een instelling in de PC? Ik heb al onder geluidsinstellingen gekeken en ook alle niet-aangesloten of uitgeschakelde apparaten laten weergeven
 
In DVI zit geen geluidsignaal, enkel beeld. Dus dat is logisch dat je geen geluid hebt op die manier.

De optie VGA en AUX zou moeten werken. Zijn de VGA en DVI on-board adapters? Of heb je een losse videokaart?
 
Dan begrijp ik het. Verreweg de meeste moederborden schakelen automatisch de on board kaart uit zodra er een losse videokaart wordt geplaatst.

Dat verklaard nog niet waarom je geen geluid hebt.
 
Ik heb een nieuwe videokaart besteld en geinstalleerd. Deze ook gewoon met DVI aangesloten en deze geeft wel geluid mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan