Gaming PC'tje aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copchase

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2012
Berichten
220
Hallo,

na lange tijd heb ik toch weer besloten om een klein game pc'tje in mekaar te knutselen, ik kan de hobby maar niet missen... Aangezien ik al een paar jaar niet meer in de informatica zit, weet ik ook niet meer hoe het met de producten gaat, ik hoop daarom dat jullie me zouden kunnen helpen. Ik speel vooral League of Legends, F1 2016 en Counter Strike Global Offensive. Daarnaast kan ik ook wat H1Z1 spelen.

Hopelijk kunnen jullie me wat adviseren qua onderdelen.

Dank bij voorbaat,
Tony
 
budget? eventuele onderdelen die je al hebt? Anders kun je ook gewoon op hardware.info of tweakers.net naar de budget gaming opstellingen kijken
 
F1 heeft wel wat systeemeisen. Dus kijk naar iets met minimaal een GTX1060.

Wat is je budget?
 
Hallo,

ik heb een PlayStation 4 waar ik reeds F1 2016 heb gekocht, laat die game maar vallen. Nou kijk ik heb nu een Socket 775 moederbord met een Intel Core 2: Dual Core E7400, en daarbij nog 4GB RAM en een GTX 260. De CPU is net iets te krap om CS:GO en League of Legends te draaien. Dat merk ik, de CPU draait constant 80-90% en krijg soms wel een lagg spike. Nu vraag ik me af wat de beste optie zou zijn om voor te gaan. Misschien bij S775 blijven en een Q6600/Q9550 te halen met wat RAM? Of misschien een i5 2500K met passend moederbord en RAM op tweakers voor 200€? Of een i3 setje met betere videokaart? Of misschien wel nieuw? Ik zat te denken aan een €200-250 maximum voor CPU, RAM en Moederbord, eventueel misschien een aftermarket koeler erbij. Videokaart is niet echt noodzakelijk, hij draaide beide games gewoon goed zonder problemen bij mijn oud systeem.

Wat heb ik van onderdelen?

Een voeding (650W)
Intel Core 2 Duo: Dual Core E7400
S775 Moederbord van ASUS (Max. 8GB DDR3)
4GB RAM DDR3 1066Mhz
Kast
Harde Schijf
NVIDIA GeForce GTX 260


Laat maar weten,

Mvg,
Tony
 
Laatst bewerkt:
Zou meteen gaan voor nieuwe set-up. Heb je meteen DDR4 geheugen etc. Fatsoenlijke i3 (6300+) + MB + geheugen.

Geheugen + MB is ongeveer 80 euro of zo, dus dat is het geld niet tegenwoordig. Iets meer en je hebt gelijk 8GB:

https://azerty.nl/winkelmandje/wink...857656]=1&product[729093]=1&product[926754]=1

Als je terug gaat naar 4GB geheugen en wat verder shopped valt het binnen je budget. Deze processor is ongeveer 40-60% sneller dan je huidige (afhankelijk van applicatie en optimalisatie). Wil je echt grote vooruitgang tov je oude cpu moet je toch naar de i5 (nog eens 40 euro meer)

Moederbord moet je ook nog eventueel afstemmen op je wensen (poorten, soorten aansluitingen etc etc.)
 
Mhm nja lijkt me wel leuk maar dan word het wel wat duur... is er geen 2e optie? Is een i5 2500K dan zou een slechte keuze?
 
Dan zit je weer met een verouderde processor en ddito DDR3 geheugen...
Zou geen geld meer in verouderde hardware steken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan