upgraden laptop Asus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guide

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
112
Mijn zoon bezit een laptop ASUS model X77JQ van enkele jaren oud.
Graag wil hij deze upgraden met een ssd-schijf in de vrije ruimte die nog beschikbaar is in deze pc nog naast de gewone schijf.
Helaas zie ik daar geen enkele connector om de schijf aan te koppelen.
Volgens Asus is het niet mogelijk deze laptop uit te breiden met een ssd-schijf. Moet ik me daar bij neerleggen, klopt dit verhaal?
Zijn er mensen onder jullie die misschien iets meer afweten of toch een oplossing zien.
Dan denk ik, kan er dan geen aansluiting/kabeltje binnenin worden worden aangesloten?
Alle info is welkom.
Heel erg bedankt!
 
Je kunt er ook voor kiezen om de huidige HDD te klonen naar een SSD en deze daarna te wisselen...laptop krijgt met een SSD een 2e leven.
Anders is er toch een manier om een 2e schijf toe te voegen maar dan moet je het dvdrom-station opofferen.
Door gebruik te maken van een HDD-caddy, deze komt in de plaats van de dvdrom en wordt op de connector daarvan aangesloten en biedt ruimte voor een 2e HDD / SSD.
 
Je kunt er ook voor kiezen om de huidige HDD te klonen naar een SSD en deze daarna te wisselen...laptop krijgt met een SSD een 2e leven.
Anders is er toch een manier om een 2e schijf toe te voegen maar dan moet je het dvdrom-station opofferen.
Door gebruik te maken van een HDD-caddy, deze komt in de plaats van de dvdrom en wordt op de connector daarvan aangesloten en biedt ruimte voor een 2e HDD / SSD.

Hallo,
Heel erg bedankt voor de info. Zo had ik het nog niet bezien. Er zijn toch mensen die altijd beter kunnen! Bedankt, nu nog uitvissen hoe ik die harde schijf kloon en dan gaan we voor zijn 2e leven.
 
Dat is niet zo moeilijk als het lijkt / klinkt hoor..
Hier wat nadere uitleg....neem rustig de tijd en vraag daarna wat je niet duidelijk is :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan