Moederbord stuk???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertus1963

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Berichten
5
Mijn PC doet het niet (meer)
Het begon met het geen beeld meer doorgeven en nu helemaal doet die helemaal niets meer.
Ik heb de binnenkant geheel stofvrij gemaakt. Het moederbord is een P5VD2-MX SE er brandt wel een groen lampje maar als ik de aan/uit knop indruk gebeurt er helemaal niets.
Waar moet ik beginnen met zoeken?

MVG Bertus
 
Eventueel kan ook de processor nog kapot zijn. Ook de voeding kan de verkeerde spanning leveren / kapot zijn.

Weet je zeker dat de ventilator op de CPU het nog wel doet?

Als de computer helemaal niets meer doet is het 1 van bovenstaande dingen. Heel misschien een ander component dat kortsluiting veroorzaakt. Het makkelijkste om dat te testen is letterlijk alles van het moederbord halen behalve de CPU (en koeling) en de voeding.
 
Vervang eerst de voeding, nog niets?

Dan alles idd eruit halen en alleen de CPU met koeler en de systeemspeaker laten zitten, bios beeps? zo ja welke?
 
In dat geval is het een probleem met de power (/kortsluiting) of een hardwaredefect .

Moederborden zijn voorzien van enkele beveiligingen om gevaarlijke situaties te voorkomen. Bij "normale" problemen gaat dan iig de ventilator aan. Als de ventilator niet aangaat is er dus een ernstiger probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan