Lichtgroene strepen na het crashen van pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickkk666

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Berichten
135
Hallo,

Vanmiddag was ik een game aan het spelen tot de pc na een kort grijs scherm uitviel.
toen ik hem weer opstartte, kreeg ik een zwart scherm na het laden van windows en kon ik dus geen gebruik maken van mijn computer.
na gebeld te hebben met de zaak waar ik mijn pc heb gekocht 2 jaar geleden, kreeg ik het advies om in veilige modus de drivers van mijn grafische kaart te verwijderen om vervolgens ze er weer nieuw op te zetten. als ik nu de pc opstart zie ik als ik bij het bureaublad aankom een aantal lichtgroene strepen.
ik heb de nieuwste drivers gedownload, maar als ik die wil installeren krijg ik na een aantal procent een zwart scherm die verder niets meer doet (pc blijft wel loeien)

heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen ?:confused: videokaart kapot ?

alvast bedankt !
Mvg Nick
 
heb je een andere PC om de kaart daar uit te proberen?
Welk merk en type is die kaart?

Indien je veilige modus opstart, heb je dat probleem ook?

Lijkt mij het vram geheugen wat de geest heeft gegeven maar dat moet nog worden bewezen.
 
Ik heb hier geen andere pc om te testen.(alleen laptops)
Ook in veilige modus krijg ik een zwart scherm als ik de driver probeer te installeren en zie ik de strepen. (Strepen zijn soms ook andere kleuren, hangt van die kleurachtergrond af).
is het normaal dat een videokaart maar 2 jaar meegaat ? Of speelt temperatuur ook nog mee?
De videokaart waar het om gaat is een :
AMD radeon r9 270 2048mb incl HDMI
 
Als de kaart overclocked is dan zal de levensduur aanzienlijk afnemen. Zo niet dan zal deze vroegtijdig de geest hebben gegeven. Probeer dan een deel van jou geld terug te krijgen van de verkoper. Volgens consumentenrecht moet deze een evenredig deel terugbetalen. Geen garantie hebben maakt niet uit. Het apparaat doet niet wat je ervan kunt verwachten. Dit is afhankelijk van hoe er mee is omgegaan en of het misschien intensief is gebruikt. Opvoeren van snelheid in de instellingen (overklokken) is beslist onoordeelkundig.

De voeding hoort 500 Watt of hoger te zijn, voor standaard instellingen van snelheid en met nadruk een 12 Volt van ten minste 28 Ampère. Verder nog een 6 pins PCI power connector. De voeding kan in kracht zijn afgenomen. Zou je dan een nieuwe voeding nodig hebben, het is mogelijk een efficiënte voeding te nemen, hier staat 80+ of 82+ bij de specificaties.

Verwijder stof en controleer kabels en stekkers.

Ga eens terug naar een vorige versie van de driver en stuurprogramma. Dit is dacht ik Catalyst.

De gekozen resolutie en verversingsfrequentie moeten overeenkomen met die van de monitor.

In de instellingen van het stuurprogramma staat waarschijnlijk de keuze tussen kwaliteit en snelheid. Kies hier eens voor Snelheid.
 
Zijn het horizontale groene strepen? In dat geval is het nagenoeg altijd het geheugen of de geheugencontroller op de videokaart die het heeft begeven (of oververhit is)
 
Ik heb hier geen andere pc om te testen.(alleen laptops)
Ook in veilige modus krijg ik een zwart scherm als ik de driver probeer te installeren en zie ik de strepen. (Strepen zijn soms ook andere kleuren, hangt van die kleurachtergrond af).
is het normaal dat een videokaart maar 2 jaar meegaat ? Of speelt temperatuur ook nog mee?
De videokaart waar het om gaat is een :
AMD radeon r9 270 2048mb incl HDMI
Je kunt geen driver in veilige modus installeren en in veilige modus draait de kaart in vesa mode.
Er zit geen sensor op het geheugen en die vram's kunnen behoorlijk heet worden dus daar zou het probleem kunnen zitten.
En de levensduur van een component is niet te voorspellen, tis ook afhankelijk van het gebruik.

Overigens bedoelde ik de maker van de kaart en niet de GPU bakker.

Maar denk dat er een andere kaart zal moeten worden aangeschaft, ga eerst met de huidige naar je leverancier om hem daar te laten testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan