<a href.... > verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Hi,

Ik maak een hyperlink in HTML
Bezoek de site: <a href="https://www.nu.nl">Klik hier voor de site</a>

De hyperlink werkt wel als men op Klik hier voor de site klikt, dus dat gaat goed.
Alleen ziet de bezoeker ook de HTML <a href=....> en </a>

Die wil ik uiteraard niet getoond hebben, maar hoe verberg ik dat?

Dank, dank,

Frans
 
Kun je het stuk broncode van de HTML pagina eens posten?
Ik vermoed dat je gebruik maakt van een WYSIWYG editor, waardoor er &gt en &lt tags in de broncode komen in plaats van daadwerkelijke HTML tags.
 
Dank, ik heb geen broncode, gewoon een tekstbox waar wel HTML in zou moeten kunnen.
Het zal inderdaad wel een WYSIWYG editior zijn, maar normaal wordt de HTML-code niet getoond aan de bezoeker, alleen de link.

Heb je een entry waardoor de HTML tag niet meer getoond wordt voor onderstaande:
Bezoek de site: <a href="https://www.nu.nl">Klik hier voor de site</a>

Frans
 
Het zou al eens helpen als we wisten in welke textbox je iets probbert te typen???
 
Ik vermoed dat je dit direct in een Rich Text Editor, zoals Wordpress bijv. heeft, invoert.
En ja, dan wordt het automatisch omgezet naar letterlijk die tekst.

- Gebruik de HTML-code functie van de editor, en plak die HTML-tekst erin.
- Of gebruik de functionaliteit om een link te plaatsen in de editor.

Maak anders eens een screenshot van je editor, of het tekstvak die je gebruikt. En vermeld ook even welke software je gebruikt?
Of is het kant en klaar gebouwd zonder naam?
 
Laatst bewerkt:
ZIe hier de bijlage, alleen een tekstbox.
Software is van een developer, geen idee welke hij gebruikt, is kant en klaar gebouwd zonder naam

FransKnipsel.JPG
 
Een text-editor dus. Blijkbaar is er geen ondersteuning voor HTML, en zie ik ook geen knop voor een linkje.
Waarschijnlijk lukt het wel als je JavaScript even uitzet, zodat je een normale textarea zal krijgen, waar je HTML in moet voeren.

Ik zou de ontwikkelaar even een berichtje sturen met de vraag of hij dit kan toevoegen. Of vraag hem of hij TinyMCE of CKeditor in kan voegen. Dat is een bestaande Text-editor die linkjes en nog meer kan plaatsen. Je wil denk ik ook wel meer vrijheden hebben dan alleen een linkje meer, denk ik ;)?

Nou ja, kijk zelf maar eens:
http://ckeditor.com/demo#standard :)

Ik gebruik het ook in mijn beheerpaneel van mijn nieuwswebsite.
 
Laatst bewerkt:
Aan je screenshot te zien, transformeert de editor automatisch een link om naar een <a>'tje. Haal dus de HTML weg, en typ gewoon de link, dan zou 'ie dus gewoon de link weer moeten geven. Nadeel is dan dus wel dat je niet zelf kunt bepalen wat de tekst van de link is.
 
Aan je screenshot te zien, transformeert de editor automatisch een link om naar een <a>'tje. Haal dus de HTML weg, en typ gewoon de link, dan zou 'ie dus gewoon de link weer moeten geven. Nadeel is dan dus wel dat je niet zelf kunt bepalen wat de tekst van de link is.
En dat is juist wat de topicstarter vast wel wilt.
 
De editor lijkt TinyMce, maar dan een uitgeklede versie.
Wat is het adres van de website? www._____
 
ZIe hier de bijlage, alleen een tekstbox.
Software is van een developer, geen idee welke hij gebruikt, is kant en klaar gebouwd zonder naam

FransBekijk bijlage 283421

2 dingen mogelijk.

1 = Het is om plain text weer te geven, de A tagg is html en als hij dat niet ondersteunt blijf je dus de <a> tagg zien en zal het gewenste resultaat niet te behalen zijn.
2 = Hij ondersteunt wel html, dan zie je dat hier omdat dit de EDIT mode is, en het kan dus ook zijn dat je je HTML wil aanpassen, zodra je dan op "save" ofzo klikt, en gaat naar de webpagina zie je die HTML niet meer.
 
Gebruik BbcodeXtra. Dan zou het moeten lukken.

In Firefox browser de add-on BbcodeXtra installeren.
Kopieer daarna de link die je wilt gebruiken.

Dan kan je de tekst (in dit geval Informatie) selecteren, dan met je rechtermuisknop BbcodeXtra, dan clipboard, dan make url to selection.
En dan heb je dus achter het woord Informatie de link zonder dat je de <a href.... ziet.

Lukt dat ook niet, dan is het inderdaad een tekstbox platte tekst, zeg maar zonder ondersteuning html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan