Hacker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morry

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2016
Berichten
2
Hallo,

Sinds ongeveer een week verandert er van alles op mijn laptop. Er staan ineens bestanden op die er eerder nooit op stonden bestanden.jpg

En mijn firewall geeft ineens een melding dat het een programma geblokkeerd heeft genaamd System.
Als ik op de informatie klik wil het bestand de poorten: 445,139,138,137,5357,2869 toestaan voor inkomende verbindingen en alle poorten voor uitgaande verbindingen.


De virusscanner die ik gebruik is avast premier. en deze vindt geen virussen of andere netwerkdreigingen.

Kan iemand hier op adviseren?
 
Laatst bewerkt:
De files op de eerste foto zijn van een microsoft visual C installatie. Daar is an sich niet direct iets van te zeggen.

Het tweede is wel wat vreemder, maar alle gevraagde poorten zijn typische windows poorten. mogelijk is er een conflict tussen je firewall en windows? Er kan natuurlijk altijd nog wat ernstigers aan de hand zijn. maar de bijgevoegde voorbeelden zijn allemaal intern windows dus daar kunnen we moeilijk wat van zeggen.
 
doet me denken redwall maar ik zou het niet onmiddelijk weten herkomst? laaste installs? mails die je opende?
 
Er staat wel een hele lijst met ip adressen die proberen binnen te komen, maar als ik die probeer te traceren krijg ik geen resultaten omdat het prive adressen zijn.
Iemand was laatst wel dingen aan het downloaden op mijn laptop, dat heb ik er allemaal weer afgegooid...

Is er een manier om na te gaan waar die ip adressen van zijn? google brengt me niets verder.

Misschien dat hier iets aan opvalt?
1.jpg

2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die verbindingen lijken me gewoon de tunnels die Firefox gebruikt. Daarom zie je geen adressen van de sites. TLS |HTTPS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan