verschil in processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

doorpletten

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Berichten
198
Ik zit te twijfel tussen deze 2:

Intel Core i5 4460 / 3.2 Ghz - 6 MB cache

of deze : Intel Core i5-6500 / 3.2 GHz - 6 MB cache

Zo te zien beide even snel maar zit toch 40 euro verschil in,

is het de 40 euro waard de 6500 te nemen?

of dan misschien toch beter om deze te nemen:
Intel Core i5-6400 / 2.7 GHz - 6 MB cache

zelfde prijs als de 4460 maar langzamer.
 
Vergelijk ze (Klik) zou ik zeggen. Ze uit 2014 en 2015, dus redelijk gedateerd.

Wat ik overigens niet echt begrijp is waarom je een nieuw topic start, terwijl hier een aantal mensen, inclusief jijzelf, midden in de hardwarediscussie 'zitten', ook 'pratende' over de processor en de andere hardware van een nieuw systeem.

[edit] was net te laat zie ik. ;) [end edit]
 
Laatst bewerkt:
Je gaat wel voorbij aan het feit dat de 6xxx een DDR4 systeem is met ondersteuning voor dingen als USB3-C en de 4xxx een "ouderwets" DDR3 systeem.

Of het 40 euro waard is, is moeilijk direct te zeggen, maar een deel verdien je terug op de lagere prijs van geheugen en iets meer toekomstvast qua oplossing.
 
lijkt me duidelijk gast0225,

Daar vraag ik voor een heel systeem,

Hier vraag ik specifiek naar verschil in de processoren.

Ik hoop daar een beetje uit te komen, voordat ik het hele zooitje aan ga schaffen.

Zelfde in de sectie videokaarten, ik wil graag het verschil weten.
in de sectie systeem krijg ik daar niet een heel duidelijk antwoord op.

ik vraag me of of het verschil tussen een 3 gb en 6gb videokaart duidelijk merkbaar is.
 
bedankt Wampier,

Dat wist ik niet, dat vind ik zeker de 40 euro meer wel waard.
 
lijkt me duidelijk gast0225,

Daar vraag ik voor een heel systeem,

Hier vraag ik specifiek naar verschil in de processoren.

Ik hoop daar een beetje uit te komen, voordat ik het hele zooitje aan ga schaffen.

Zelfde in de sectie videokaarten, ik wil graag het verschil weten.
in de sectie systeem krijg ik daar niet een heel duidelijk antwoord op.

ik vraag me of of het verschil tussen een 3 gb en 6gb videokaart duidelijk merkbaar is.
Lees bericht 33 uit dat topic nog maar eens door, dan zie je dat daar ook al wordt beschreven wat Wampier aanhaalt. Da's nu precies wat ik bedoelde en waarom ik denk dat je beter in dat andere topic verder had kunnen borduren op processor / videokaartvragen.
 
Naar mijn mening moet je niet investeren in verouderde, gedateerde hardware waarmee je een aantal jaren vooruit wilt en met niet al teveel toekomstige, betaalbare upgrades bij wilt blijven, met name met hetgeen wampier aanhaalt in je achterhoofd.
Dat is mijns inziens niet slim met het oog op de toekomst en de snelheid van de technische ontwikkelingen op het gebied van CPU's en GPU's ( die-shrink => betere prestaties bij lager energieverbruik )..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan