120 gb overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DTRT

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2016
Berichten
6
Geachte!

Weet iemand een goedkope manier om bestanden(ongeveer 120 gb) over te zetten?
Ik kan de hd niet overzetten in de nieuwe laptop, en omdat het om 120gb gaat heb ik ook geen usb stick hiervoor.
Is het mogelijk om een usb kabel te gebruiken (laptop naar laptop) en zo de bestanden over te zetten ?
Naar zoiets ben ik wel opzoek alleen kom ik er niet uit


AUB duidelijke naam vermelden zodat ik het kan opzoeken op google

Alvast bedankt voor uw tijd!:thumb:
 
Dat kan natuurlijk simpel via een externe harddisk.
 
Kunt u hier meer over vertellen? ik kan namelijk geen HD in mijn nieuwe laptop aansluiten omdat het een totale andere aansluiting is.
 
Gewoon een standaar externe harddisk met een USB aansluiting. Er zal toch wel USB op beide laptops aanwezig zijn?
 
dat klopt, alleen had ik in gedachten dat het meschien met usb stekker ook kon, van laptop naar laptop.
 
Je hebt kabels met een aansluiting voor die harddisk en aan de andere kant een USB stekker. Dan werkt het verder hetzelfde als een externe hardddisk. Doodsimpel

Nog geen 2 tientjes. Kijk bijvoorbeeld hier.

Heb je hier wat aan?

groet,

Just
 
@DTRT : je vraag is inmiddels opgelost begrijp ik. Reden dat ik toch een reply schrijf is dat ik even nieuwsgierig ben naar jouw backupsituatie. (zie mijn handtekening hieronder................) Ik zou het namelijk 'sneu' vinden jou hier ooit op de Helpmij tegen te komen met een vraag over een defecte harddisk en daarop staande belangrijke bestanden...............

Daarnaast is er een nog goedkopere manier om de bestanden over te zetten. (€ 12,--) Je neemt een maandabonnement op "We Transfer Plus" en in 6 blokken van 20 gig stuur je de hele handel via "We Transfer" naar jezelf. Je moet dan wel beschikken over een redelijk internetabonnement, dus géén ADSL verbinding, anders wordt het een kansloze missie.
 
Laatst bewerkt:
20161112_144743.jpg is de oude deze schijf klik je in de laptop
20161112_144934.jpg de groene is de nieuwe hd die zit met een kabeltje in de laptop

Ik maak helaas nooit backups, fotos en prive bestanden zijn zo hoog opgelopen dat het rond de 120 gb is en ik zou niet weten hoe ik dit kan opslaan behalve dan wat u mij zei (edmoor) externe harddisk met een USB aansluiting dus die ga ik maar halen.
Bedankt voor alle tips
 
Laatst bewerkt:
Die oude heeft een PATA aansluiting. Dan heb je wel een kabel nodig met die aansluiting. Misschien wat meer en verder zoeken, wellicht wat duurder. Dan is de oplossing van gast0225 een optie. Maar persoonlijk zie ik 120 GB via Internet verzenden niet als een serieuze zaak. Dat kost ongelooflijk veel tijd.
 
Is dat zo? Met mijn glasvezel 500/500 is dat een kwestie van een half uurtje.
 
Behalve dan dat je daar geen 120 GB kunt 'parkeren', maar da's net zoals "We Transfer" een interessante optie die in een paar stappen gedaan kan worden.
 
Die oude heeft een PATA aansluiting. Dan heb je wel een kabel nodig met die aansluiting. Misschien wat meer en verder zoeken, wellicht wat duurder. Dan is de oplossing van gast0225 een optie. Maar persoonlijk zie ik 120 GB via Internet verzenden niet als een serieuze zaak. Dat kost ongelooflijk veel tijd.

Dat is geen pata maar een adapter die overgezet moet worden.

In de startpost stast laptop naar laptop, van eentje de schijf stuk ofzo?
Echt duidelijk is het niet.
 
@Bornetto : idd. en die 1 TB kost maar € 2,-- dus ook dat is te overzien.
 
Onduidelijk:eek:? op de fotos is te zien dat mijn oude laptop HD een andere aansluiting heeft en de nieuwe HD via kabel, ook de tanden zijn anders.
Aangezien er rond de 120 gb opstaat kan ik het niet via usb overzetten, daarbij vroeg ik me af of het gewoon via usb kabel kan van laptop naar laptop zoals deze die ik nu net vond.
http://www.ekabels.nl/computer-kabe...tm_source=PLA&utm_medium=cpc&utm_campaign=377

Als dit niet werk ga ik een externe harde schijf halen zoals mij al was verteld hier van 500 gb, dan heb ik ook gelijk een backup:thumb:

Bedankt voor het meedenken en de tips

#opgelost!
 
Heel erg onduidelijk zelfs.:rolleyes:

Tis een adapter, haal je die eraf dan heb je sata, vertelde ik al maar lezen ho maar.

En via het netwerk kun je gewoon bestanden verplaatsen.......
 
ga ik een externe harde schijf halen zoals mij al was verteld hier van 500 gb, dan heb ik ook gelijk een backup:thumb:
Vandaar idd. mijn in blauw geschreven handtekening............ ;) :D

Je slaat 3 vliegen in één klap : 1. je hoeft geen kabeltje te kopen (geen kosten dus), 2. je hoeft niet urenlang te wachten middels het overzetten via het internet of je netwerk en 3. de kosten van een 500 gig externe usb hdd zijn meer een tientje of 3 a 4 meer dan van een kabeltje én je bent verlost van het mogelijke toekomstige probleem zoals ik dat in mijn handtekening schets.

Aan te bevelen (veel kopers en goede recensies) is bijvoorbeeld dit schijfje : Klik (Ik heb er zelf sinds 3 jaar 5 in wisselende "groottes" en nog geen problemen mee gehad)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan