Back-up programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
Windows 10 heeft een back-up programma welke ik (voor het eerst) gebruik. (ik heb een externe harde schijf van +/- 550gb aangesloten).
Nu zie ik op google veel meer back-up programma's. Is het zinvol een ander programma dan die van Windows te gebruiken.
Ik heb hier geen ervaring dus het moet eenvoudig te bedienen zijn. Ik wil hoofdzakelijk mijn eigen "werk" zeker stellen
 
Dan houden we het op "Back-up van Windows 10".
Toch ook maar het Schoone boek aanschaffen.
Bedankt
 
zo, boek besteld.
Ik zie dat er backups van de documenten, foto's e.d. worden gemaakt maar ik zie niet dat ook de e-mails worden meegenomen.
 
Bij bepaalde programma's zoals mail, contactpersonen, accountants, telefonie moet/kun je ook gebruik maken van de exportfunctie. Maak hiervoor een aparte map op een externe HDD waar je deze exportfiles dan plaatst. En als je maar één externe HDD hebt, is dat onvoldoende. Je moet minimaal back-ups hebben op twee verschillende externe HDD's.
 
Ik heb geen ervaring met Windows back-up, maar je e-mails staan (afhankelijk van welke cliënt je gebruikt) niet in de map "Mijn Documenten" maar ergens anders. Waarschijnlijk neemt hij ze daarom niet mee. Je kunt ze exporteren, zoals Senso aan geeft, maar zelf geef ik er de voorkeur aan de hele map van de betreffende cliënt apart te back-uppen. Voordeel is dat je de hele structuur met accounts en inloggevens mee back-uped. Ik neem aan dat je dat ook kunt aangeven in Windows back-up.
(Zelf ik heb een "handmatige" back-up procedure met het programma "AllwaySync".)
 
wat betreft die mail, welke heb je er zijn er velen. Bijvoorbeeld outlook 2007, 2010 ? Ieder mailprogramma heeft zo zijn eigenaardigheden. En inderdaad, de meeste gegevens kun je exporteren en later weer importeren.

Lees hier verder bij....[h=3]E-maildatabase en contactpersonen.[/h]
https://www.schoonepc.nl/instal/backup.html

[h=3][/h]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan