Nieuwe game pc kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thejordy

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2013
Berichten
41
Na jaren lang in de console gaming te hebben gezeten wil ik een overstap maken naar een game pc.
Maar jeetje, als je moest kiezen tussen de PS4 en xbox one was de keuze al lastig voor mij. Laat staan tussen al die game pc's....

Ik heb al wat rond gekeken.
Zo heb ik het volgende gevonden:
-https://www.paradigit.nl/paradigit-gaming-extreme/80045055/product/5090
-https://www.afuture.nl/product/5214031/afuture-workstation-400-windows-10-home

Wat is daadwerkelijk het verschil tussen deze 2. Buiten het feit dat de prijs bizar verschilt vraag ik me af wat de prestatie verschillen zijn.
Ik ben een PS4 gewend, en wil grafisch gezien niet achteruit gaan. Er op vooruit gaan is geen noodzaak, maar wel mooi meegenomen als dat kan. Mijn wensen:

Budget (zonder randapparatuur): 1000-1250 euro
Gebruik: Voornamelijk gaming, af en toe videobewerking van gopro beelden (geen fancy youtube bewerkingen etc)
Wensen: Grafisch gelijk/beter dan PS4, maar binnen het budget
Omgeving: maakt niet veel uit

Kan iemand mij tips geven.
En evt uitleg geven over bovenstaande linkjes. Andere opties zijn ook welkom!

Alvast bedankt!
 
Het verschil tussen de 2 is vrij eenvoudig te zien als je beide specificatie-pagina's naast elkaar zet.
De Paradigit is een mysterie in veel opzichten.
Zo wordt er niet vermeld of er een aftermarket processor-koeler wordt gemonteerd, merk SSD, moederbord, geheugen etc. worden niet vermeld m.u.v. de videokaart ( GTX 1070 ).

Bij Afuture is dat wel het geval, je weet wat je koopt...
Nadeel van dat systeem is dat er geen losse videokaart wordt gemonteerd en er zit een zeer laag vermogen voeding in.
De GTX 1070 / 8 Gb kost tussen de € 450 - 550,= ( zie deze link ) dus daar heb je al een stuk prijsverschil.
Voor de GTX 1070 / 8 Gb wordt een systeemvoeding van 500 Watt geadviseerd. Die van het Afuture-systeem is maar 300 Watt en dus zul je daarvoor ook een zwaardere uitvoering moeten hebben.
A-merk voeding van 520 - 620 Watt kost tussen de € 65 - 80 ( link )
Hoger vermogen voor de voeding zal bij Afuture een meerprijs van rond de € 35 - 40 zijn schat ik..tel daar de kosten van de videokaart bij, zeg voor het gemak € 500, dan moet je ongeveer € 540 bij de prijs optellen om tot hetzelfde systeem te komen als dat van Paradigit, dus rond de € 1400,=
 
Scrapheap,

Dank voor je reactie. Duidelijk verhaal. De Afuture valt dus af.
Heb jij (of iemand anders) enig advies tot aanschaf van gamepc. In de richting van mijn wensen die beschreven staan in de eerste post?
 
Een goede richtlijn is over het algemeen de "Best buy"- gids van Tweakers.net, in dit geval die van november.
Bekijk de verschillende setups eens en pas, al naar gelang je budget, de componenten aan...
De GTX 1070 is een dure jongen, een 1060 is daar in tegen een stuk vriendelijker geprijst, dat scheelt maar zo € 200,= ( overzicht hier )
Deze verbruikt ook minder energie dus heb je aan een wat minder zware voeding genoeg maar wat kosten betreft win je daar niet echt veel mee.

Het Afuture-systeem met een GTX 1060 en een 430 Watt A-merk voeding ( overzicht ) zou prima moeten voldoen.

Als je dan kiest voor een 1 Tb HDD i.p.v. een 2 Tb versie naast de SSD en voor de processor een Core i5 6500 of 6600 zou kiezen i.p.v. een Core i7 6700 scheelt dat weer € 100,= ( vergelijking )

Dan kun je wel uitstekend gamen, alleen het videobewerken ( wat volgens jouw aangegeven sporadisch plaats vindt ) zal wat langer duren maar ik denk dat dat niet de prioriteit heeft..?
Dan kom je met het Afuture-systeem toch wel aan je budget en heb je, naar mijn mening, een prima systeem..

Maar kijk eerst eens naar de setups van de Best Buy gids en schuif / wissel wat onderdelen, wellicht kom je op een betere setup uit :thumb:
 
Oke... maar dan moet ik zelf de componenten monteren. En laat ik dat nou net niet kunnen....
Ik heb even gekeken op de website www.gamepc.nl. En ben daar tot de volgende pc gekomen: https://goo.gl/9m8ZPg. Is deze site een aanrader, en is deze samenstelling een aanrader. Of zou ik ergens makkelijk op kunnen besparen (en waarom?).

Heel erg bedankt voor je hulp tot zover!
 
Sorry dat ik wellicht iets mis maar in je begin-post lees ik:
Budget (zonder randapparatuur): 1000-1250 euro
En nu link je naar een systeem van bijna € 2200...:shocked:
Ik ben het spoor dus nu een beetje bijster :rolleyes:
 
Klopt, ik dacht in eerste instantie dat je voor 1000-1250 een degelijke game PC kon kopen. Maar hoe meer ik zoek en lees, hoe minder ik dat gevoel krijg. Ik doe liever een investering waar ik jaren plezier van heb, dan een aankoop waar ik na 3/4 jaar op uitgekeken ben omdat de PC de games niet meer aan kan.

Hoe dan ook, heb je nog meer feedback?
 
Punt is dat toekomstbestendigheid een zeer relatief begrip is en eigenlijk niet bestaat.
Zoals je bij je zoektocht mogelijk reeds ontdekt had staan de technologische ontwikkelingen niet stil.
Elke paar maanden zijn er nieuwe, snellere videokaarten, elk jaar nieuwe processoren ( de nieuwe AMD's en Intel komen over een paar maanden ).
Door snellere en betere videokaarten en processoren zullen ook de systeemeisen van de diverse games steeds hoger worden.
Je moet wel bijna een helderziende zijn om te kunnen voorspellen aan welke eisen een systeem moet voldoen voor een spel wat pas over 3 jaar op de markt komt.

Ik ben dan ook van mening dat het niet slim is om nu de hoofdprijs voor een game-systeem te betalen maar iets te zoeken wat de huidige games makkelijk aan kan en voor een redelijk bedrag te bouwen / kopen is.
Je kunt dan in een later stadium altijd een videokaart upgraden of geheugen uitbreiden.
De toekomstige videokaarten en processoren zullen beter presteren bij eenzelfde of lager energie-verbruik dus ga voor een A-merk voeding in je setup, dan ben je daar de komende jaren vanaf.

Verder is de losse geluidskaart in je setup naar mijn mening compleet overbodig.
Het moederbord beschikt over een Realtek® ALC1150 8-Channel High Definition Audio CODEC met Crystal Sound 3.
Als je echt leuk wilt gamen zonder teveel lag moet je je pc aansluiten op je router met een netwerkkabel, niet met een usb WiFi-adapter.
Voeding is zwaar overtrokken, een 650 Watt uitvoering is ruim voldoende, cpu + videokaart trekken samen op volle belasting rond de 390 Watt...
Voor Win 10 + installatie vragen ze ook de hoofdprijs...een Win 10 Pro licentie kost maar € 20 ( link ) , dat installeren kun je zelf ook, dat stelt weinig voor...

Maar goed, dat is mijn kijk op deze setup maar het is niet mijn portemonee natuurlijk...
Persoonlijk vind ik het een beetje "over the top", zou zelf voor een Core i5 6500 / 6600 of een Core i7 6700 gaan i.c.m. een GTX 1060 en 16 Gb geheugen, Crucial MX300 SSD van 250 Gb en een 1 Tb WD HDD en als moederbord een Asus Z170 Pro Gaming.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ben het met mijn voorganger eens, lijkt soms wel een wedstrijd tussen games en de hardware je zou hoogstens voor een 1070 videokaart of nog hoger kunnen gaan videokaart is over het algemeen bepalend maar er hangt dan ook een prijskaartje aan.
 
Dank voor jullie reacties.
Ik doe liever een duurdere aankoop waarbij ik mogelijkheid heb om later losse componenten te upgraden zodra de games dat nodig hebben. Dan dat ik over 4 jaar weer 1200 euro kan neerleggen. En ja dit is een toekomstvoorspelling waar ik naast kan zitten... dat zal de tijd leren ;-)

Dat over de voeding & windows wist ik niet. Scheelt me weer 120 euro.... heel erg bedankt !!!
Dan kom ik tot de volgende samenstelling: https://goo.gl/f3ypd0

Daarnaast, ben ik tot de volgende samenstelling gekomen: https://goo.gl/4UxlNB
Iets minder dan 400 euro goedkoper, maar volgens de site een betere prestatie. Dit lijkt me dan ook een betere koop, nietwaar?
Wat kunnen jullie mij vertellen over de monitor? Is dat een goede monitor, of kan ik voor de zelfde prijs een betere kopen?

Dan een hele andere vraag...
Je geeft aan dat WIFI niet zo handig is. Oke. Dan moet ik een kabel van beneden naar boven trekken. Echter, de buis is al bezet door de kabel van KPN (tv), hebben jullie daar gepaste oplossingen voor?

Weer heel erg bedankt voor jullie hulp :thumb:
 
In je 2e setup is iets mis.
Het gekozen Asus H110M-K moederbord heeft DDR3 geheugenondersteuning ( 2 sloten ) en je kiest Crucial Ballistix 16GB DDR4-2400 , dat gaat dus niet goed komen.
De i7 6700K ondersteund PC4-17000 (DDR4-2133) en jij kiest DDR4-2400, wat het nut daarvan is mis ik ook even...

Als je DDR4 geheugen wilt moet je het Gigabyte B150M-D3H of het Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 moedebord nemen.
Maar omdat je kiest voor een i7 6700K processor valt de Gigabyte B150M-D3H omdat de B150 chipset niet geschikt is voor overklokken, daarvoor heb je de Z170 chipset nodig.
Voor een top game setup heb ik zelf ook liever een ATX-bord i.p.v. micro-ATX i.v.m. airflow ( warmte-afvoer ) maar dat is ieder zijn voorkeur, je heb ook wat meer ruimte voor je videokaart(en).

En die kabel voor KPN tv is waarschijnlijk een netwerkkabel omdat deze IP-tv gebruikt, dan kun je die kabel gewoon in een netwerkswitch steken en er dan een kabel bij prikken die naar je pc gaat.
Iets als dit, kost weinig, werkt prima, heb er hier 2 van in gebruik...
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Even vergelijk zo kan het ook de 1070 presteert nog even beter en in mijn ogen wat betere hardware .
en scherm kijk eens bij een zaak die hem heeft staan kan je eens gluren qua grote lijkt mij wat groot om voor te zitten maar kan het mis hebben
 
Beste Scraphead,

Dankje. Dat soort technische dingen gaan mij dus te ver. Had ik zonder jou nooit geweten. Kost me misschien 70euro meer, maar dan zou ik wel een werkende pc hebben. Daarnaast bespaart het mij nogsteeds ruim 250euro! (https://goo.gl/646J5g)

Betreft de kabel, slim! Niet aan gedacht maar zeker de beste oplossing.

Modag,
Dat ziet er allemaal mooi uit, maar eerlijk gezegd, zit ik er niet op te wachten om mijn eigen pc in elkaar te sleutelen. Puur omdat ik 0,0 verstand heb van pc hardware. Dat moet natuurlijk misgaan! Heb je andere tips, in het algemeen?

Weer erg bedankt heren (of dames? :p)!
 
hoi,

voor 59 euro doen hun het voor je;)
 
Laatst bewerkt:
Beste Mondag,

Volgensmij is het verschil niet groot? (zeg ik met 0,0 verstand haha!).
Hoe dan ook, ik denk dat ik het op mijn laatste versie van gamepc houd. tenzij jij nog aanvullingen hebt?
 
Oke fair enough.

Heb een beetje rond gekeken op die site. Maar zie nergens dat ze de pc daadwerkelijk monteren?

Hoe kan het dat de pc van gamepc duurder is en minder presteert in vergelijking met jouw samenstelling? Waar zit het verschil.
De monitor moet ik nog goed bekijken, wat verstandig is
 
Mondag,

Dank voor je reactie.
Als ik een beetje rond kijk lees ik inderdaad dat "jouw" onderdelen beter zijn.
De componenten die jij gebruikt, zijn die in vergelijking beter dan de ps4. met andere worden, zal de pc betere prestatie leveren dan de ps4?

Daarnaast,
Wat van monitor raad je aan. waar moet ik op letten bij aanschaf daar van.

En wat betreft muis/toetsenbord. Ik zal ook de ps4 controller gebruiken. Lijkt mij prettiger spelen bij sommige games?
Is een koptelefoon aan te raden? of is dat alleen voor communicatie tijdens gaming?

Weer erg bedankt :)
 
Een game-console kun je niet vergelijken met een game-pc naar mijn mening omdat een console puur en alleen geoptimaliseerd is voor gaming en een pc is dat over get algemeen niet, die heeft een veel breder toepassingsgebied.
Maar het systeem zoals Modag dat voorstelt zal beter presteren op hogere resoluties als jouw setup bij game-pc.
Wat het scherm betreft: loop eens bij Mediamarkt binnen en bekijk de verschillende afmetingen en probeer je voor te stellen hoe zo'n scherm op jouw bureau staat.
Let verder op het soort panel wat gebruikt wordt ( TN, IPS ) , reactiesnelheid van het scherm, en lees vooral de gebruikers-reviews, bijv. hier.
Wat je laatste vraag betreft; ik denk dat je een headset bedoeld i.p.v. koptelefoon...
Een headset wordt inderdaad veel gebruikt voor online en multiplayer gamen omdat de microfoon vooral goed verstaanbaar is en niet beïnvloed wordt door het geluid van je luidsprekers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan