Database hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo Pascal,
zonet geprobeerd om verder te werken, maar wat blijkt nu?
ook in de 2e excel-sheet (4785 lijnen - van Service) staan nog 772 lijnen zonder serienummer.

conclusie: 1e excel-sheet (aangeleverd door Parts) 5135 lijnen zonder serienummer en 0 lijnen met serienummer
2e excel-sheet (aangeleverd door Service) 772 lijnen zonder serienummer en 4013 lijnen met serienummer

in totaal dus 5907 ontbrekende serienummers - nog handmatig in te voeren.

alles eventjes on hold gezet, want dat lijkt me (op dit ogenblik) een quasi onmogelijke taak.

mvg,
Duke of Earl
 
Hoi Duke

Ik snap de verwarring.

In 1e lijst zouden de aantallen en partnummers alsmede de omschrijving product gefilterd moeten worden op klantnummer.

In lijst 2 zonder serienummer is geen probleem, deze gegevens (SOS koffer) hoef ik niet inzichtelijk te hebben.

Wat dus uit beide lijsten naar voren moet komen is op klantnummer geleverde parts via parts balie en ook via service. (evt. opgeteld, met overzicht van laatste geleverde data's wat de "invoice date" is in kolommen)

Wanneer er een "relatie" is tussen klantnummers en serienummers dan zou toch alles in 1 keer gefilterd kunnen worden?
(let wel de serienummers moet ik nog invoeren zodra database meer vorm heeft gekregen van jou)


Sorry voor het ongemak iedere keer hoor... :)

Gr Pascal
 
hallo Pascal,
zie bijlage.
op de meeste subformulieren en formulieren zie je aan de linkerkant een klein icoontje (knop).
als je daarop drukt opent een formulier met alle gerelateerde gegevens van die klant of motor.
bekijk het eens even en stoei er wat mee.
daarna je bemerkingen graag.

mvg,
Duke
 

Bijlagen

  • PascalZwanink.zip
    22 bytes · Weergaven: 46
sorry voor vorig bericht ---> verzonden zonder bijlage.
alsnog hierbij.
mvg,
Duke of Earl
 

Bijlagen

  • PascalZwanink.zip
    360,9 KB · Weergaven: 50
Hoi Duke

Ziet er strak uit....

Hier kan ik mee uit de voeten denk ik.

Is er ook een mogelijkheid formulieren te maken voor het toevoegen van klant en motoren aan klant toevoegen?
(dit om het in hetzelfde ontwerp te houden)

Het invoeren van een motornummer aan klant lukt wel, maar komt daarna niet naar boven als je op het knopje drukt bij desbetreffende klant.

Kan ik ook de gegevens die ik per maand krijg ergens op schijf wegzetten en dan automatisch importeren via een knop?


Thanks

Groet

Pascal
 
Laatst bewerkt:
hallo Pascal,

heb je vorig bericht dd. 27-12 vergeten / niet gezien ... sorry
zal de db eens opnieuw maken, maar heb de eerstvolgende dagen enkele andere dringende zaken te doen.
nog even enkele vraagjes:
ik beschik momenteel over een excel-bestand (bijlage van je bericht dd. 14/11 (Parts)) en een 2e excel-bestand (bijlage van je bericht dd. 20/12 (Service))
Zijn deze bestanden nog up-to-date of zijn ze ondertussen gewijzigd? Indien ondertussen gewijzigd, gelieve dan de nieuwe versies te bezorgen aub.

ps: je vraag om met een knop de excel-file te importeren: ja dat is mogelijk. moet alleen weten of de maandelijkse excel-file ofwel UITSLUITEND nieuwe records bevat ofwel de oude gegevens + nieuwe records.

waarschijnlijk in de loop van volgende week ....

mvg,
Duke of Earl
 
Hallo Duke

Allereerst de beste wensen voor 2017!

Ik krijg deze gegevens binnen incl. de oude gegevens, maar wel 1x per maand dus een update hiervan.

Zoals gezegd, ziet het er erg goed uit, maar zou ik alleen de volgende dingen ook graag aan dashboard toegevoegd willen hebben als dat kan.

Formulier om Motoren toe te voegen.
Formulier om Parts toe te voegen die NIET met de lijst mee gestuurd worden. (dit zijn gegevens die ik via opdrachtnummer aan buitenlandse leveranciers stuur en niet op part niveau in ons systeem staat)
Formulier/Rapport om gegegevens af te drukken of te mailen naar klant met overzicht?


Is het ook mogelijk om info aan de klanten toe te voegen zoals email en telefoonnummers, en deze dan via een knop te kopieren zodat ik direct een email kan maken in Google?

Zijn wel weer een hoop vragen, hopelijk is er iets mee te doen....

Hoor het wel

Groeten en bedankt weer.

Pascal
 
Laatst bewerkt:
hallo Pascal,

tot mijn grote spijt: verdrink (tijdelijk) in het werk en kan onmogelijk tijd vrijmaken voor jouw probleem.
zie ook geen einde aan het werk komen de eerste weken.
mijn verontschuldigingen.

mvg,
Duke of Earl
 
Hallo Duke

Snap je probleem, ik heb dan ook geen haast hiermee hoor...

Laat je niet gek maken, en ik hoor wel wanneer je wat hebt kunnen doen.

Gr. Pascal
 
We horen het wel als anderen ook mee mogen denken, toch? Of verstoor ik nu iets moois? :D
 
Jij was nogal tevreden over het voorbeeldje van Duke, maar ik vind het nogal gammel in elkaar steken.... Zo zijn de subformulieren niet gekoppeld op basis van het sleutelveld wat ik dus nooit zou doen. Je hebt die sleutelvelden (en relaties) immers niet voor niks. Verder blinkt de tabel Motoren niet uit door overdadig veel informatie; wil je kunnen zien wat er in een db gebeurt, dan zijn bruikbare gegevens eigenlijk onmisbaar. Alleen naar lege velden kijken, is nogal nietszeggend.
Grootste probleem: de manier waarop de tabel Motoren aan de tabel Klanten hangt; dat hoort niet zo gedaan te worden. Een klant heeft, neem ik aan, een aantal motoren in bezit/beheer, en dat valt onder een inventaristabel. Op basis daarvan krijg je dan de facturen. Dan kun je vervolgens op basis van de motoren de overzichten koppelen.
 
Dit komt ook omdat het mij gewoonweg niet was gelukt om dit voor elkaar te krijgen.


Kan jij er misschien nog wat mee dan Octa,of is dit te veel werk?

Als je de gegevens die ik in de DB wil hebben nogmaals op een rijtje moeten worden gezet hoor ik het wel, dan ga ik dit weer aanleveren.
 
Een bruikbare tabel Motoren zou wel handig zijn, want die is wel erg leeg nu.
 
.

Zie bijlage Octa,

Customer number en equipment nr zijn uniek.

Zou graag handmatig klant en motoren toe willen voegen met formulier.

De bijlage eerder verstuurd krijg ik per maand, en deze worden dus steeds overschreven.

Als ik deze op vaste plek ergens op netwerk weg kan zetten, is dit wel het mooiste maar ik weet niet of dit lukt?
(dan hoef ik alleen maar 1x per maand het bestand te vervangen, en loop ik niet het risico iets te vergeten te kopieren cq plakken)

Hopelijk is dit voldoende informatie.

Gr. Pascal


Bekijk bijlage Motoren voor Access.xlsx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan