Outlook agenda machtigen voor bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrAwesome

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2015
Berichten
36
Hoi allemaal,

Op mijn werk maken we gebruik van Office 365 en maken we dagelijks gebruik van Outlook 2013. Nou willen we overstappen op een andere agenda, namelijk de agenda van Outlook. Wat hierbij van belang is dat iedereen op ons kantoor (ongeveer 8 man) in elkaar agenda kan en elkaar agenda kan wijzigen. Dit lukt me alleen niet helemaal.

Ik heb al gezocht op dit forum en de vraag is al vaker gesteld maar vaak gesloten omdat er geen antwoord kwam o.i.d.

Ik heb mijn agenda al met een collega gedeeld om te testen en heb volledig 'eigenaar' gemaakt van de agenda. Ook ben ik naar 'Bestand' (linksboven) gegaan, Accountinstellingen, Gemachtigdentoegang en hem daar de volledige rechten gegeven. Echter kom ik niet verder dan dat we elkaars agenda kunnen inzien maar het lukt me niet om een afspraak in zijn agenda te zetten zonder dat ik daar zelf ook in zit.

Lijkt me dat dit mogelijk moet zijn want in grote bedrijven beheren secretaressen vaak de agenda van hun baas dus dit moet ergens wel kunnen. Zou iemand mij kunnen helpen?

Groeten :thumb:
 
Zonder gebruik te maken van een gezamelijke mailserver lukt dit volgens mij niet. Oftewel je gebruikt de gehoste Exchange mailserver van Office365 hiervoor ofwel moet je op lokatie een eigen mailserver gaan implementeren.
 
Oke het is dus niet zo dat je zoiets automatisch erbij krijgt als je gebruik maakt van Office 365.

We werken altijd via een server zodat we altijd overal kunnen werken. Heb je enig idee hoe we zoiets kunnen fixen? Denk dat een aparte mailserver geen probleem moet zijn als we weten hoe zoiets opgezet kan worden.
 
Dan was ik niet helemaal duidelijk. Je Office365 bevat al een gezamelijke mailserver (tenminste ik neem aan dat jullie een zakelijk abonnement hebben). Is dus een kwestie van een en ander goed instellen.

Iedereen kan zelf de machtigingen regelen voor elkaars agenda, of de beheerder kan dit centraal instellen in de Office365 omgeving.
 
Ah zo bedoel je. We hebben inderdaad een zakelijk abonnement en ik had daardoor het vermoeden dat het ook wel mogelijk was maar na diverse pogingen van mijn collega´s machtigen lukt het mij niet. Weet jij toevallig hoe ik zoiets regel?
 
In outlook naar je agenda gaan. Rechtermuisklik en dan het tabblad machtigingen.
 
Dat lijkt dus niet te werken. Iedere keer als mijn collega dan wat wil toevoegen in mijn agenda, blijft het vakje van 'Nieuwe afspraak' grijs en kan dus geen afspraak worden gemaakt.
 
Welke rechten heb je aan je agenda toegekend? Dus niet aan je e-mail
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan