Nieuwe PC werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allen,

Vandaag was het dan eindelijk zo ver en mocht ik mijn zelf samengestelde pc ontvangen. Ik helemaal blij. :) Nu heb ik hem aangesloten met een HDMI-kabel op mijn tv.
Zodra ik de pc aanzet begint hij te draaien (HDD's, koelers, optische stations maken allemaal geluid). Alleen: meer gebeurt er niet: de pc geeft geen beeld op de TV. Ik heb de pc door Alternate laten bouwen en configureren in RAID 5 dus zij moeten hem werkende gehad hebben. Maar helaas geeft de pc bij mij geen beeld. Ik zie dus ook geen BIOS of iets dergelijks. Uiteraard heb ik een andere HDMI-kabel geprobeerd maar daar lag het niet aan.
Een andere monitor heb ik helaas niet. De pc heeft enkel HDMI en DVI uitgangen en ik heb geen andere monitor om het mee te testen. Het resetten van de BIOS heeft ook niks uitgehaald en de resetbutton haalt ook niks uit...

Wie kan mij uit de brand helpen?

Groeten,

gast0685
 
Videokaart(en) Z170 Chipset
Dat staat in de specs.

Heb je een videokaart erin zitten, zo ja welke?
Heb je de HDMI kabel miss. in het moederbord/CPU GPU aansluiting zitten?
 
Ik heb geen extra kaart. Z170 is de chipset van het mobo. Ik heb de HDMI-kabel gewoon aan het moederbord aangesloten.
 
De GPU zit in de CPU.....
Wel de goede instellingen van de TV gebruikt?
Welk merk en type is dat?
 
Salora 32LED9132CS TV. Ik zou niet weten wat er aangepast moet worden. Hij pakt ook gewoon het beeld van mijn laptop op HDMI
 
Ik heb de PC nu tijdelijk aangesloten op een monitor van een andere pc waarop hij het wel doet. Windows is geïnstalleerd, nu nog de drivers en dan moet hij als het goed is ook op de tv werken.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is uiteindelijk volledig opgelost door het installeren van de juiste chipsetdrivers via de Gigabyte website. Bedankt voor alle tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan