niet NL leden uit SQL's verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
506
Heij forumleden ;)

Ik heb letterlijk een te groot probleem.

Situatie:
De leverancier van ons thema probeerd ons 50.000 (geen fake) accounts in een nieuwe datingsite te pompen voor onze opstart.
Alleen is dit naast een aantal sql-databases ook een bestand met afbeeldingen met maarliefst 50.000 mappen.
Ze hebben SSH nodig en minimaal 30 tot 35Gb aan ruimte dus bij flexwebhosting een VPS server gehuurd met 50Gb.
Alleen kan dit bestand bij deze host niet uitgepakt (waarschijnlijk door Linux?) want kunnen "maar" maximaal 32.000 submappen.
Flexwebhosting kan het dus niet oplossen en de themaleverancier is niet echt behulpzaam.

Wens:
Tussen die personen zitten ook Nederlandse accounts. Als we die eruit krijgen gefilterd is het bestand vanzelf klein genoeg om te kunnen plaatsen.

Vraag:
Het betreft een 4-tal SQL's en een map met submappen en afbeeldingen die ik nu op mijn pc heb uitgepakt.
Is er iemand die hier eens naar zou willen kijken om de NL-accounts eruit te filteren ?
Dit zou moeten kunnen daar er ook een veld voor het land van afkomst in de website (database) zit.

Opmerking:
Aangezien ik geen idee heb hoe en welke info ik moet aanleveren wacht ik even de e.v. reacties af.

Alvast bedankt :thumb:
 
Heb je alle mogelijkheden met de hoster doorgesproken? Een limiet van 32000 mappen klinkt namelijk als een EXT3 filesystem. Migreren naar EXT4 (liefst met de dir_nlink optie) lost het subdir probleem op.

Overigens kun je ook je SQL opschonen, maar indien het een complexe database is ben je daar wel even mee bezig en is vaak heel tijdrovend.
 
Dat moet wel te doen zijn.
Het is sowieso vrij eenvoudig om "DELETE FROM users WHERE land <> 'NL'" door te voeren (LET OP: slechts een voorbeeld).
Daarna zul je iets moeten scripten om ook de mappen weg te krijgen.

Wellicht kun je een scriptje maken (in PHP bijvoorbeeld) die een .BAT bestand maakt welke weer de overbodige mappen verwijdert.
 
Een *.bar bestand in Linux? Ik denk meer een Bash en *.sh.
Of gewoon in PHP meteen, als je toch je database wilt doorlopen.
 
Ik ging er vanuit dat hij het eerst op zijn PC wilde opschonen aangezien het niet lukt bij de hoster.
En daarna de hele opgeschoonde versie upload.
 
Alleen een "delete from" lost natuurlijk niets op. Alle koppelingen naar degelijke ID's en de koppelingen naar de Subdirs moet je ook verwijderen, anders is het enige wat je oplost een paar kilobyte in je user-database.

Echt de database opschonen en alle relevante data van individuele gebruikers en relevante profielinformatie weghalen is vaak redelijk complex.

Maar ik zou persoonlijk eerst gewoon een fatsoenlijke linux install eisen. EXT3 wordt al bijna 10 jaar niet meer gebruikt als default.
 
Ik mag hopen dat een database netjes is ingericht met bijbehorende "foreign keys".
Dan worden ook de overige tabellen geleegd waar nodig.
Als dat niet het geval is, dan is het inderdaad wel wat meer werk.
 
ben inderdaad nu aan het downloaden om een en ander te filteren.
De oplossing van Wampier heb ik bij Flexwebhosting voorgelegd maar hadden ze al onderzocht.
Was iets met mirroring ?

Duurt nu nog een paar uur om dat foto-bestand binnen te ftp'n want staat wel al op de server.
 
Men is aan het migreren naar nieuwe kernels waardoor EXT4 mogelijk is maar kan nog een jaar duren.
pffffff
 
Lol, echt? ext 4 was mogelijk in kernel 2.8.34 of zo. Die komt uit 2008!! Als ze nog draaien op kernels die ouder zijn dan 8 jaar dan kun je misschien sowieso beter even achter de oren krabben of je zo'n bedrijf vertrouwd met je inkomsten.

Maar goed dat is een andere discussie. SQL purges kun je ook doen zoals al besproken. Let wel dat je veel en vaak test. Als je database corrupt raakt ben je nog veel verder van huis.
 
kan mss toch (veiliger ?) naar een andere host. Door hun word Bluehost aanbevolen met een VPS van minimun 35 Gb
Maar dat zijn amerikanen en ik heb ivm SEO niet zo héél graag een buitenlandse partij, plus dat de infra hier véél beter is dan "the states"

Weten jullie mss een GOEDE partij in NL die dit kan ?
 
Ikzelf heb goede ervaringen met Reviced en DirectVPS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan