verbinding maken sql server dbeaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

FScheltens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2016
Berichten
2
Hallo allemaal,

ik heb SQL server op mijn computer geïnstalleerd, en wil nu met een client genaamd DBeaver een verbinding maken. Ik weet echter niet welke host name ik moet invullen en krijg
telkens een foutmelding. Ik heb reeds een TCP/IP adres ingeschakeld in de server manager software en de poort hiervan op 1433 ingesteld.
Wat moet ik invullen bij Hostname?


SQL1.jpg

SQL2.jpg

SQL3.png

SQL4.png
 
Indien de server op je eigen computer is geinstalleerd, dan is het altijd 'localhost'.
 
Dank u

Bedankt dat u even de tijd nam om te reageren. Zoals u op de afbeelding in mijn eerste post ziet krijg ik echter een foutmelding.Ik heb al geprobeerd om de firewall uit te zetten, maar dit maakt geen verschil.
Wat moet ik verder invullen of doen om een werkende connection naar mijn database op te zetten in DBeaver?

Terzijde: Ik heb vanmorgen uiteindelijk ook MS SQL server management studio geïnstalleerd, en deze doet het wel gewoon. Hij geeft automatisch BUREAUPC\SQL_SERVER als server naam. Maar ik wil toch wel graag weten waarom DBeaver het nu niet deed, het pakket van MS is zware overkill voor wat simpele zelfstudie.
EDIT: Ik was erachter gekomen hoe in te loggen met DBeaver: Bij hostname moest ik invullen PCnaam\databasenaam, en bij eigenschappen moest ik instellen InternalSecurity op true. Bedankt voor uw moeite. Ik ga morgen weer verder met studeren van C#, want dat was de reden om hieraan te beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan