Hoe krijg mijn USB stationsletter (G) terug ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Windows 7 64 bit.

Regelmatig en voor de zoveelste keer is de letter (G) van mijn USB stick en eveneens de letters van mijn externe harde schijf gewijzigd.
Ik gebruik dagelijks de usb stick en wekelijks de externe schijf om een Ghost image van C over te zetten.
Het lijkt er op dat bij een reboot, met aangesloten externe schijf op de usb ingangen, Windows soms de drive letter wijzigd van G naar E.
Dit betekent voor mij dat mijn toepassingen in “sendTo” en mijn ghost images op de externe schijf niet meer te bereiken zijn…

In schijfbeheer zie ik NU:
Schijf 0: partities C-D-H-K
Schijf 1: partities E-J-L-I…
Schijf 2: verwisselbaar G Geen medium.

De letter G is ook niet beschikbaar in stationsletter en paden wijzigen.

Ben al een hele tijd “zoet” met dit probleem (Googlen, diskpart e.a.)

Meestal los ik dit op met het terugzetten van een Ghost image van de vorige week en heb ik opnieuw “G” terug.

Graag een meer gerichte oplossing…indien voorhanden.
 
Lees dit eens. Methode 2 zou de oplossing zijn. Het toekennen van een schijfletter via schijfbeheer. Ik geef het station ook altijd een naam.
 
Laatst bewerkt:
Er is dus wel een stationsletter toegewezen (E) aan het station, maar niet de "G" onder dewelke alles wordt opgeslagen.
"G" is vervangen door "E" dus ook in schijfbeheer, waar "G" enkel als verwisselbaar en geen medium zichtbaar is.
Ik zou ook "E" in al mijn toepassingen aanwijzen...en volgende keer...wordt het "F" of...
Ik tracht nog steeds een oplossing op de kop te tikken omdat ik weet dat dit zeker nog zal gebeuren.

Ondertussen heb ik Ghost een vorige image laten terugzetten en is "G" natuurlijk opnieuw beschikbaar.
Maar dat lijkt mij niet de oplossing.
 
Bedankt.
Zal het bij gelegenheid zeker testen en gebruiken.
Maar enkel als "G" vermeld wordt, waar ik op dit ogenblik nog mijn twijfels over heb, zou dit nuttig kunnen zijn.
 
NOTE: It is best to select a letter between M and Z (inclusive). If you pick a letter like E, F, or G, the drive letter may still change frequently because these letters may be used for other drives, like CDROM drives, that are not always connected.

Ik denk dat daar het probleem ligt. Lees deze eens.
 
Dat van die M en co ken ik wel, maar ben nog steeds geobsedeerd door mijn actuele "G" station. Mogelijk dat ik dan toch een overga naar "M"...die dus niet, eens gekozen, zou aangetast worden door Windows.
"Lees hier eens" heb ik ook ik ook uitgeprobeerd...maar "G" is ook hier niet te selecteren...en "M" kan ik gewoon langs schijfbeheer instellen.
 
Bedankt.
Zal ik ook rekening bij de volgende zelfde probleemsituatie.
Maar ook hier zal i voor een andere statiosletter moeten gaan dan "G".
 
Misschien nog een vraag:
Actueel opent mijn usb ingang met de stationsletter "G" (dat wisten jullie al...).
Mijn externe schijf heeft 4 partities: G-J-M-L
Deze laatste wordt, bij gebruik, aangesloten met gewone usb kabel op usb ingang, en met een sata kabe op de sata ingangl.
Als later de usb ingang bvb naar "M" wordt overgezet ben ik ook genoodzaakt om J-M-L te wijzigen. Correct ?

Nog iets: heb ook Diskpart automount op "enable" gezet. Is dat correct in mijn geval ?
 
Vraag niet opgelost...niemand schijnt een oplossing voorhanden te hebben...
Ben mogelijk de enige met dat soort, terugkomend, probleem...
ik zoek verder.
 
Neen, heb ik nog niet, omdat het "letter wissel probleem" nog niet opnieuw is voorgekomen.
Ik test dit wel later uit.

Ik tracht eveneens de pc op te starten zonder dat de externe schijf is aangesloten. Het probleem lijkt zich niet te melden als ik bij een na opstarten de schijf aansluit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan