strafbaar of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
habbostream.nl en habbo.com is hetzelfde en beide van de Sulake Corporation

copyright van images en gebruikers namen

heb net ff na gevraagt omdat schijnbaar nu het probleem wordt vanwege het habbo poppetje die eropstaat.
dat mag ik gebruiken het is een schending van copyright zeggen ze maar omdat het 1 poppetje is van je eigen doen ze er niet moeilijk over

+ nogmaals habbo heeft de site goedgekeurd dus inc de namen die gebruikt worden + de poppetjes die gebruikt worden.
 
Laatst bewerkt:
van wie heb je een mail ontvangen dat dit niet mag.
is dat van het fonds voor kunst uit amsterdam?
die zijn namelijk eigenaar van de website naam.
Ik zou zeggen laat hem stappen ondernemen.
Je bent pas strafbaar als er een rechter er een uitspraak over heeft gedaan.
Je moet natuurlijk heel zeker weten dat je stiefbroer het niet zomaar over getypt heeft.

afk.habbostream.jpg

habbostream.nl
het is afk.habbostream.nl dus niet hetzelfde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
haha idd las het eerste instantie fout.
bij mij heeft die iets anders aan via SIDN whois

zover wil ik het eigelijk niet laten komen voor een spelletje haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
habbostream.nl en habbo.com is hetzelfde en beide van de Sulake Corporation

copyright van images en gebruikers namen

1.13 Het is niet toegestaan de Website of op de Website aanwezige Content, informatie of diensten te wijzigen, kopiëren, distribueren, aan het publiek bekend te maken, over te brengen, uit te zenden, te vertonen, presenteren, reproduceren, publiceren, in licentie te geven, er afgeleide werken van te creëren, er hyperlinks naar te creëren, te deeplinken, downloaden, scrapen, framen, over te dragen, te verkopen of op enige andere wijze te gebruiken of exploiteren. Alle intellectuele eigendomsrechten van Habbo NL en Gelieerde Ondernemingen en die van personen die content aanleveren voor de Website zijn volledig voorbehouden. Indien je méér wil weten over het gebruik van de Website of daarop geplaatste Content, of over een mogelijke licentie voor het reproduceren of hyperlinken naar de Website of daarop geplaatste Content, stuur ons dan een e-mail.


en dus...

het is goedgekeurd door habbo
 
zover wil ik het eigelijk niet laten komen voor een spelletje haha
Afk.nl is heel wat anders, en deze eigenaren en NAW gegevens zijn ook van heel iemand anders dan die klagende Habbo-dude.

Even ter duidelijkheid:

http://afk.habbostream.nl is van de klagende partij
http://[b]afk-fgp.nl[/b]/indexoff.php is van de topicstarter.

http://afk.nl is van de Amsterdamse Fonds van Kunsten die NIKS met deze zaak te maken heeft, omdat AFK in de andere gevallen een deel van een domein of een subdomein is.

En verder is het niet netjes om met NAW-gegevens te strooien.
 
Laatst bewerkt:
Afk.nl is heel wat anders, en deze eigenaren en NAW gegevens zijn ook van heel iemand anders dan die klagende Habbo-dude.

Even ter duidelijkheid:

http://afk.habbostream.nl is van de klagende partij
http://[b]afk-fgp.nl[/b]/indexoff.php is van de topicstarter.

http://afk.nl is van de Amsterdamse Fonds van Kunsten die NIKS met deze zaak te maken heeft.

je zegt het idd goed maar als nog kan de site weer online of moet die offline blijven ? groetjes
 
Zoals ik zei kan hij gewoon online. De tegenpartij heeft toch geen poot om op te staan.
Er wordt geen beeldende werken van zijn site gekopieerd.
 
Laatst bewerkt:
Tsja ik kan hier zoveel dingen opnoemen dat ik bijna niet weet waar ik moet beginnen.

Maar laat ik het voornaamste voorop stellen... Iemand steelt het idee/content EN code van habbo hotel, maakt daar een "eigen" website van, en gaat dan klagen bij de ander die dat ook gedaan heeft over dat zijn site op die van hem lijkt? Zit ik zo een beetje in de richting?

Daarbij komt dat een html tabelletje gegeneerd door php met sql output de meest voorkomende manier is om data vanuit je database te weergeven.
De hele reden dat de HTML taal tabellen bevat, is zodat IEDEREEN een tabel op zijn website kan plaatsen zonder al teveel moeite, je kan dus hier NIET
gaan lopen klagen omdat een tabel er hetzelfde uitziet, je kan ALLEEN, en ik weet niet eens waarom ik dit vermeld maar goed, patent hebben op de DATA die je weergeeft en niet
de style en manier van (kleur en tabel) aangezien dat vrij toegankelijke programmeertaal is. Het patent op bepaalde data kan in de 1000de euros lopen en dat heeft niemand van jullie.

Dus lekker stoppen met dat gezever om niks, en genieten van je websitjes ;)

M.v.g.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet nodig om bij vrijwel elke reactie te quoten, heb de medemod ingelicht de quotes die niet nodig zijn te verwijderen.
 
habbostream.nl en habbo.com is hetzelfde en beide van de Sulake Corporation

copyright van images en gebruikers namen

1.13 Het is niet toegestaan de Website of op de Website aanwezige Content, informatie of diensten te wijzigen, kopiëren, distribueren, aan het publiek bekend te maken, over te brengen, uit te zenden, te vertonen, presenteren, reproduceren, publiceren, in licentie te geven, er afgeleide werken van te creëren, er hyperlinks naar te creëren, te deeplinken, downloaden, scrapen, framen, over te dragen, te verkopen of op enige andere wijze te gebruiken of exploiteren. Alle intellectuele eigendomsrechten van Habbo NL en Gelieerde Ondernemingen en die van personen die content aanleveren voor de Website zijn volledig voorbehouden. Indien je méér wil weten over het gebruik van de Website of daarop geplaatste Content, of over een mogelijke licentie voor het reproduceren of hyperlinken naar de Website of daarop geplaatste Content, stuur ons dan een e-mail.

Kleine correctie hierop.
Deze website is niet verbonden aan, aanbevolen of gesponsord door of specifiek goedgekeurd door Sulake Corporation Oy of aan haar Geliëerde Ondernemingen.
Met andere woorden, de pagina waar we over spreken wordt dus niet gelieerd aan Sulake, is een zelfstandig website. Sulake heeft dus zelf en habbo.com of .nl heeft hiermee niets van doen.
De maker cq eigenaar cq aanklager heeft geen poot om op te staan, in dat geval zoals jij hierboven beschreef is die persoon dus zelf dader van inbreuk op items van habbo.
Kan dan onmogelijk anderen beklagen op gebruik van zijn content wat hier niet het geval is.
Site kan mijn inziens gewoon online blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan