strafbaar of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

junkyspecial

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2016
Berichten
14
het probleem is dat

http://afk.habbostream.nl
en mijn site op elkaar lijken qua idee .

het idee is het zelfde dat de gebruiker met 1 score wordt gesorteerd ook al lijken de site's totaal niet op elkaar.

mijn site http://afk-fgp.nl/indexoff.php

heb de site offline gehaald zodat ik meer informatie kan inwinnen over het probleem.

want de eigenaar/beheerder van http://afk.habbostream.nl zegt dat ik copyright schend en dreigt stappen te ondernemen als ik mijn site online houdt dus vandaar dat ik hier deze vraag stel?

mijn gedachten is dat het gewoon toegestaan is omdat alles gewoon via database loopt en zelf (door mijn stiefbroer ) uitgewerkt en geschreven is

graag jullie mening / gedachten hier over

Thanks
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het probleem niet echt.
Ze geven wel duidelijk aan dat je hun content niet mag gebruiken/copieren laat staan stelen.
Weet verder niet hoe het werkt, maar gebruikers moeten zich toch registreren?
In dat geval maak je gebruik van de info van jouw geregistreerde gebruikers, dus is er geen schending van copyrights.
En op hun website staat niets vermeld over eigendom/copyrights.
Ik kan het mis hebben.
 
gebruikers hoeven zicht niet te registeren ik voer de scores handmatig in met een script doen hun ook alleen weet nu dus niet of mijn site gewoon online mag blijven of niet. het wordt geladen vanuit <table> en table is html en dus een algemeen bekend iets maar omdat hij zegt dat ik zijn idee heb gestolen omdat het om het zelfde spel gaat en de zelfde werking heeft vandaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"En op hun website staat niets vermeld over eigendom/copyrights."

Is ook niet nodig. Want je hebt automatisch copyright op alles wat je maakt.

Vermelden of een werk auteursrechtelijk beschermd is, zoals met het symbool ©, met het woord copyright of met een zin(snede) zoals 'dit werk is auteursrechtelijk beschermd' heeft in verreweg de meeste situaties geen invloed op de beschermde status. Deze ontstaat namelijk van rechtswege. Dit type vermelding komt uit de Verenigde Staten, dat pas in 1989 toetrad tot de Berner Conventie. Voordien ontstond auteursrecht in de Verenigde Staten niet van rechtswege en een vermelding als deze was dus noodzakelijk. Het plaatsen van een mededeling omtrent de auteursrechtelijke status is echter ook zeker niet verboden en kan dus ter informatie van nut zijn voor de consument.
Informatie uit een database valt niet onder auteursrecht, maar onder databank-recht.
Maar goed, je wordt dus beschuldigd omdat jij ook een creditspagina hebt met eigen gebruikers, terwijl hij ook een creditspagina heeft voor zijn eigen gebruikers?

Dan zie ik nergens inbreuk. Of hij moet er toevallig patent op hebben op de werking van het scoreformulier, maar daar geloof ik helemaal niks van ;).
Hij heeft geen poot om op te staan en wilt dus blijkbaar alleen de concurrentie uit de weg ruimen.
 
Laatst bewerkt:
zal ff het script hier onder posten zodat het misschien duidelijker is hoe het werkt.

PHP:
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
	<head>
		<title>AFK - Fun Game Plaza</title>
		<!-- Externe style sheet -->
		<link rel="stylesheet" href="style.css">
		<!-- jQuery library -->
		<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.12.4/jquery.min.js"></script>
		<link rel="icon" type="image/png" href="/favicon.png">
	</head>
<center>
<?
include("test.php");
include("ophaalmoment.php");
include("mededelingen.php");
?>
</center>
<body>
	<div class="container">
		<div class="koptext"> <font color=red>Winlijst</font></div>
		
		<?php
			// Database gegevens
			$servername = "localhost";
			$username = "";
			$password = "";
			$dbname = "";

			// Connectie maken
			$conn = new mysqli($servername, $username, $password, $dbname);
			// Connectie controleren
			if ($conn->connect_error) {
				die("Kan geen verbinding maken: " . $conn->connect_error);
			}
			
			$sql = "SELECT naam, score FROM punten WHERE score > 0 ORDER BY score DESC";
			
			$result = $conn->query($sql);
			
			// Als er minimaal 1 input gevonden is
			if ($result->num_rows > 0) {
				echo " <table><tr><th>Naam</th><th>Credits</th></tr>";
				// Voor elk veld een nieuwe regel in het tabel maken
				while($row = $result->fetch_assoc()) {
					echo "<tr><td>".$row["naam"]."</td><td>".$row["score"]."</td></tr>";
				}
				echo "</table>";
			} else {
				echo "<B><font color=black>Er heeft nog niemand gewonnen!</B></font>";
			}
			// Afsluiten van de connectie
			$conn->close();
		?> 
	</div>
</body>
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag hem naar het patentnummer, waaronder die gedeponeerd is. Ik geloof daar weinig van, want zo een uniek idee is het ook niet.
Er bestaan 435345 soorten scorelijsten, en een patent deponeren is ook vreselijk duur.

Het PHP-script is ook niet boeiend, tenzij je die gekopieerd hebt, dan is het auteursrechtschending.
In de HTML tref ik geen enkele vergelijkingen aan, op het enige feit dat er een tabel wordt gebruikt. Maar dat is een algemene HTML-functie.

Hij kan hoog of laag springen, maar dit heeft echt niks met auteursrechten te maken.
Vertel hem dat maar.

Een idee overnemen is een ander verhaal. Meneer houdt blijkbaar niet van concurrentie.
 
Laatst bewerkt:
oke dus kan me site weer gewoon online zetten en moet hem dus eigenlijk gewoon negeren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon online zetten. Hij heeft geen poot om op te staan.


En vraag hem anders naar zijn patentnummer ;). Ideeën kopiëren heeft niks met copyright te maken, uitwerkingen direct kopiëren wel.
En verwacht ook maar niet dat hij hierom stappen omgaat ondernemen, kost hem teveel geld.

Verwijs hem ook maar even naar dit topic ;)
 
Laatst bewerkt:
Hij kopieert geen werken van HUN site. Dus is er GEEN copyrightinbreuk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hij kopieert gebruikers namen met hun scores van hun site, dus copyright
 
Je kunt je reactie ook té kort maken, Dick63.
Bedoel je nou te zeggen dat er wel sprake is van het schenden van copyright?
Ik heb geen mening (want niet genoeg kennis) maar gewoon nieuwsgierig.
 
hij kopieert gebruikers namen met hun scores van hun site, dus copyright

de namen kunnen idd wel ooit overheen komen maar dat komt omdat het vanuit het zelfde spel is Habbo .
Maar idd hun hebben eigen lijst met namen en ik heb eigen winlijst met namen .

dus is het geen schending want ik heb me eigen gebruikers en hij ook.
 
hij kopieert gebruikers namen met hun scores van hun site, dus copyright

Kom eens met bewijs? Want ik zie op beide lijsten verschillende namen, en dat staat los van copyright.
De namen zijn tevens door de gebruikers bedacht. Dus als er op beide lijsten een Els staat, dan is dit geen inbreuk op copyright.
 
Op welke inbreuk doel je nou precies? Want die Habbo-poppetjes vind ik op 100001 websites.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
habbostream.nl en habbo.com is hetzelfde en beide van de Sulake Corporation

copyright van images en gebruikers namen

1.13 Het is niet toegestaan de Website of op de Website aanwezige Content, informatie of diensten te wijzigen, kopiëren, distribueren, aan het publiek bekend te maken, over te brengen, uit te zenden, te vertonen, presenteren, reproduceren, publiceren, in licentie te geven, er afgeleide werken van te creëren, er hyperlinks naar te creëren, te deeplinken, downloaden, scrapen, framen, over te dragen, te verkopen of op enige andere wijze te gebruiken of exploiteren. Alle intellectuele eigendomsrechten van Habbo NL en Gelieerde Ondernemingen en die van personen die content aanleveren voor de Website zijn volledig voorbehouden. Indien je méér wil weten over het gebruik van de Website of daarop geplaatste Content, of over een mogelijke licentie voor het reproduceren of hyperlinken naar de Website of daarop geplaatste Content, stuur ons dan een e-mail.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan