accu wordt niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeJat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2016
Berichten
1
Onlangs heb ik 2 powerbanks tegelijk opgeladen via mijn laptop.
Sindsdien schakelt de laptop niet meer over naar de accu wanneer de netstroom wordt afgesloten. Hij schakelt dus geforceerd uit.
Op het icoontje rechtsonder in het beeldscherm verschijnt de tekst : "77% beschikbaar ( aan netstroom, accu wordt niet opgeladen)"
Het betreft powerbanks van het merk Pulse, en de laptop is een Packard Bell Easynote.
Ik heb het configuratiescherm al geraadpleegd om een oplossing te vinden, maar helaas...
Maar ik ben dan ook geen ICTjer.

Weet iemand de oplossing?
 
Ik heb geen ervaring met powerbanks maar wat ik vermoed is dat windows de accu driver vervangen heeft met de powerbanks.

Eerste ding wat je kan proberen. Computer uit. Daarna de accu eruit halen. Dan de computer opstarten. Als windows weer helemaal geladen is de computer weer uit. Dan de accu er weer in. Misschien is het dan opgelost.

Wat je anders kan checken is de apparaat beheer (in de configuratiescherm --> Systeem ---> in de linker kolom apparaat beheer) en dan kijken wat er onder accu staat. Als hier iets van Pulse of powerbanks staat zou ik die proberen te uninstaleren.

Andere oplossing zou kunnen zijn een windows systeem herstel te doen (als die tenminste aan heeft gestaan voordat je de powerbanks erin gedaan heb).
 
Hallo

Jammerlijk genoeg geen vermelding typenr van dit toestel ...

Persoonlijk weet ik graag over wat we het precies hebben.

Nu sluit je eventueel specifiek voor u nuttige antwoorden uit.


Met uitgeschakeld toestel --> laad deze de batterij op ??? (een of andere indikatieled op het toestel)

Indien ja --> een of ander software probleem ...

Indien nee --> misschien een hardware defekt.

De meeste powerbanks nemen al vlug 500mA of zelfs meer bij opladen. (Ben er al tegengekomen die opladen met meer dan 1A)

2 Stuks uiteraard het dubbele vermogen.

Veel P.B. easynote toestellen hebben een print (bewaking???) tussen motherboard en u.s.b. poorten.

Misschien is deze defekt , en geeft deze nu een foutsignaal naar het motherboard , met de door u genoemde symptomen.

Zoiets:

http://www.benl.ebay.be/itm/PACKARD...975900?hash=item3ad18ff5dc:g:r8sAAOSwo4pYH27y

Of dit zo is voor uw toestel , en of dit de oorzaak is van deze symptomen is een vraagteken.

Dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/2625151...49&var=561352914266&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Is goud waard , en kost zo goed als niets ...

Hopelijk voor u heb ik geen gelijk , en is het slechts een of andere software instelling.


Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan