graag advies voor een geschikte muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Vanwege slijtageklachten aan pols en duim kreeg ik op de handpoli het advies om een goede computermuis aan te schaffen aangezien ik voor mijn werk de hele dag zit te klikken. Deze moet de hand volledig ondersteunen, dus groot zijn. De palm moet volledig gevuld zijn. De duim moet volledig ontlast worden en kunnen rusten. Bedienen gewoon met de vingers, geen scrollbal.
Ik kan alle winkels aflopen, er liggen er vast wel een paar. Op tweakers staan er een heleboel... maar waar moet ik op letten?
En is er misschien iemand met dezelfde klachten die een passende muis kan adviseren?
O ja, budget max 120,-
 
Laatst bewerkt:
Er zijn genoeg ergonomische muizen beschikbaar. Over het algemeen zijn muizen te onderscheiden in twee soorten: mechanische/optische muis en een trackbal. Bij een 'normale' muis beweeg je heel de hand als je de cursor wilt verplaatsen. Dit kan belastend zijn voor de pols. Een trackbal daarentegen is een muis welke op zijn plaats blijft. In plaats van het verschuiven van de muis rol je met een trackbal om de cursor te bewegen.
Dit is een kwestie van wennen en zeker moet je even uitproberen wat voor grootte je hierin wilt hebben.
 
Laatst bewerkt:
Dat is vast iets nieuws: een muis met ingebouwde cursus :confused:
 
Oeps, ook gewoon twee dezelfde fout gemaakt. Dat krijg je als je lange dagen maakt op kantoor. :rolleyes:
Ik heb het aangepast, dankjewel!
 
Toch mooi dat sommige mensen een geweldige kennis van zaken hebben......en het hier willen delen.:cool:

TS, zou wel winkels gaan aflopen om ze zelf te kunnen testen of er mee te werken valt.
 
Kijk daar begint t al mee: "ergonomische muis" Als je die term kent wordt t zoeken al makkelijker
Inmiddels op genoemde site gekeken en via de chatfuctie overlegd wat specifiek voor mijn handklachten geschikt is. Breda is te ver om te gaan kijken helaas. Maar vertrouwend op hun kundigheid laat ik twee muizen komen. Dan heb ik 30 dagen om ze uit te proberen. Super!
Dankjewel voor de tips! Inderdaad geweldig dat hier altijd mensen zijn die meedenken!

Ps Met een trackball heb ik t geprobeerd, geleend van een collega, maar dat was niet geschikt ter ondersteuning van de hand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan