VPN m.b.v. eigen router in combinatie met Telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
158
Eerst even situatie uitleggen : heb eigen Asus RT-AC87U gehangen aan de telenet router. Alles werkt vlekkeloos inzake surfen en zo, maar nu wil ik een VPN teneinde veilig mijn ip-camera van buitenaf te kunnen benaderen.

Wat heb ik reeds gedaan :

* een ddns aangemaakt (en in mijn asus opgegeven), gezien ik geen fixed ip abonnement heb

* in mijntelenet heb ik :
- de telenet router ingesteld op lan ip-adres 192.168.0.1 (heeft momenteel wan ip 178.119.169.45) en het emz adres ingevuld met 192.168.0.2 (zijnde het wan ip adres van mijn asus)
- niet gewijzigd : firewall bescherming staat op actief (blokkeer gefragmenteerde ip pakketten en UPnP staan op niet actief)
- geen portforwarding

* openvpn ingesteld op mijn router en de nodige installaties gedaan op mijn smartphone
* mijn asus router heeft ip adres 192.168.1.1
* op mijn asus staat de Wan connection type op static ip, wan en nat (alsook internet detect) is enabled. De UPnP staat op disabled.
* mijn ip camera zit op adres 192.168.1.101 poort 2001 (in mijn asus router heb ik dit eveneens ingesteld bij de port forwarding)


Wanneer ik nu van buitenaf mijn vpn opzet, dan kan ik perfect mijn domotica regelen alsof ik thuis ben...VPN lijkt dus te werken.

Echter kan ik via de Foscam app mijn camera niet bereiken.


Kan iemand mij helpen aub ?
 
Ik moet mijn vorige mail herzien : wanneer ik de Foscam app opstart, dan krijg ik een overzicht van mijn camera's, echter bij het aanklikken van één ervan krijg ik geen beeld. Ik vermoed dat dit aan de traagheid van het netwerk (3g) ligt (en van de app), want onlangs ontdekte ik een andere app m.n. OWLR waar ik wel onmiddellijk beeld krijg.

Wat ik nu wel niet begrijp is de reden waarom ik eigenlijk beeld krijg ZONDER voordien de VPN op te zetten !? Dat betekent dat één ieder die de login/paswoord van mijn camera's bemachtigt, beeld kan krijgen (en misschien is dan wel gans mijn thuisnetwerk ook niet veilig !).
 
OK, gevonden

Ligt dus aan die port-forwarding die ik ingesteld heb op mijn asus router. Dus deze zou ik er dus moeten uithalen, dat begrijp ik.

Wat ik nu niet begrijp is waarom ik mijn camera's niet kan benaderen wanneer ik een VPN connectie heb (voordien even die port-forwarding eruit gehaald), terwijl ik dan wel aan mijn domotica kan.

Moet ik nog ergens iets open zetten of zo...firewall...

Sorry, maar ik ken hier niets van dus elke hulp is welkom !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan