Kleurenlaser all-in-one: onderdelen vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louiseria

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Berichten
15
Wij hebben een Samsung CLX-3305 van 2.5 jaar oud. Nu wil hij een nieuwe "imaging unit" (drum). Volgens de supplies pagina heeft deze nog 10% te gaan. Op 28 % staan de transferbelt en de fuser. Die 3 onderdelen samen kosten zo'n € 200 voor een printer van ongeveer die aanschafprijs. Dat ga je dus niet doen. Temeer niet omdat de afdrukkwaliteit ons nooit enthousiast heeft gemaakt.
Dus.... dat wordt een nieuwe. Maar hoe weet ik dat we niet weer na 2-3 jaar een bedrag gelijk de aanschafprijs kwijt zijn aan onderdelen? Ik vind nergens ervaringen met hoe vaak zoiets vervangen moet worden. Ik weet wel dat op mijn werk veel meer geprint wordt en heb daar nog nooit vervanging van die onderdelen meegemaakt. De printer die daar staat is wel wat groter, maar ook geen bakbeest. Was meen ik plm 450 voor een kleurenlaser zonder scanfunctie.
De printer zegt zelf 14450 pag's geprint te hebben, wat ik ernstig betwijfel als ik het omsla in 29 pakken à 500 vel die we aangesleept zouden hebben in die 2.5 jaar.

Met welke kleurenlaser all-in-one heb je goede ervaring van langdurig gebruik?!
Hoe presteren de HP's op dat gebied? Iemand ervaring met de MFP M176n (239,--), MFP M277dw (299,--) of MFP M177FW (259,--) ???

Ik hoor graag ervaringen!
 
We hebben een nieuwe zwartwit laser gekocht (voor minder dan deze imaging unit) en bekijken of we kleur erg missen - zo ja dan komt er nog een inkjet maar waarschijnlijk niet. Zaak gesloten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan